LinkedList
Fra : Lars Mortensen

Dato : 06-05-02 17:02

try
Hej

Jeg har følgende problem jeg vil gerne skrive gruppe med de tilhørende
børn ud samt de tilhørende voksne men når jeg kigger i udskriften kommer
de ud som en samlet liste hvor børnene bliver tildelt tre gange til tre
grupper.

Hvad gør jeg forkert eller det er måske slet ikke i min udskrivning det
går galt?

Med Venlig Hilsen

Lars

{
for(Enumeration e = grupper.keys();e.hasMoreElements();)
{
udskriv_gruppe((String)e.nextElement());

   for(ListIterator li = voksne.listIterator();li.hasNext();)
   {
    Voksen v = (Voksen) li.next();
         udskriv_voksen(v);
    for(ListIterator lis = børn.listIterator();lis.hasNext();)
    {
      Barn b = (Barn) lis.next();
          udskriv_barn(b);

    }
}
}
}
catch(NoSuchElementException e){}

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-02 17:07

Lars Mortensen skrev:

>Hvad gør jeg forkert eller det er måske slet ikke i min udskrivning det
>går galt?
>   for(ListIterator li = voksne.listIterator();li.hasNext();)

Så vidt jeg kan se er der slet ingen forbindelse mellem
børnelisten og voksenlisten. Jeg ville forvente at du skulle
starte børnelisten med noget a la:

for (ListIterator lis = li.børn.listIterator(); lis.hasNext(); )

--
Bertel

Fra : Lars Mortensen

Dato : 06-05-02 17:21

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

Hej Bertel tak for det hurtige svar.
Jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være proplemet.
Mine metoder ser sådan her ud ens for børn og voksne:

void udskriv_barn(Barn b)throws FileNotFoundException
{
try
{
    if(børn.contains(b))
    {
    out.println(b+"\n===============");

    ListIterator li = link.listIterator();
    do
    {
      GruppeBarnLink l = (GruppeBarnLink) li.next();

      if(l.barn.equals(b))
       out.println(l.gruppe);
    }
    while(li.hasNext());