OpenOffice 638c
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 16:20

Der er lige dukket en build op af OpenOffice 638c til OS X (formentlig
med den gcc 3.0 der er i nyeste softwarepakke fra Apple) på
openoffice.org. Jeg kommer med en vurdering snarest (den fylder jo en
bondegård), men det er et rigtigt godt bud at den vil kræve en X
server og ikke kan køre direkte under Aqua.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 06-05-02 17:41

In article <kkd6w9gv6k.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> [...]
> bondegård), men det er et rigtigt godt bud at den vil kræve en X
> server og ikke kan køre direkte under Aqua.

prækompileret ???

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 18:01

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> prækompileret ???

Tilsyneladende. Der er en DMG fil.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 06-05-02 18:29

In article <kksn556wjq.fsf@mimer.null.dk>,

> Tilsyneladende. Der er en DMG fil.

det må prøves

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-05-02 21:25

> [...]

> bondegård), men det er et rigtigt godt bud at den vil kræve en X
> server og ikke kan køre direkte under Aqua.

Hvor dælen finder du den? Jeg kan ikke hitte den på deres site...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 21:37

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> writes:

> Hvor dælen finder du den? Jeg kan ikke hitte den på deres site...

http://mirrors.sunsite.dk/openoffice/

Fuldstændig utestet. Jeg kiggede på det for et par måneder siden, og
deres udvikler som havde tæsket lidt på et uskyldigt OS X system med
638C, havde givet op fordi Apple ikke havde porteret gcc-2.95
ordentligt (de skulle bruge noget som ikke fungerede, og de havde det
allevegne). Siden har OO udgivet op til version 642 som modsvarer
1.0, dvs OS X versionen er gammel kode, men det er en klar forbedring
i forhold til tidligere hvor der slet ingenting var. OS X porteringen
har dog ikke været rørt siden dengang, så det var en meget positiv
overraskelse at der var sket noget.

Hvis den er bygget med den beta gcc 3.0 som Apple har frigivet, er det
_ubetinget_ på egen risiko. Jeg har en velfungerende XDarwin
installeret, så det burde virke hos mig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-05-02 23:22

In article <kkvga1hv25.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> http://mirrors.sunsite.dk/openoffice/

[snip]

> Hvis den er bygget med den beta gcc 3.0 som Apple har frigivet, er det
> _ubetinget_ på egen risiko. Jeg har en velfungerende XDarwin
> installeret, så det burde virke hos mig.

Jeg henter den lige og tester den i morgen. Jeg har også en XDarwin
liggende, selvom det efterhånden er længe siden, at jeg har fyret op
under den.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 10:26

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> [...]
> bondegård), men det er et rigtigt godt bud at den vil kræve en X
> server og ikke kan køre direkte under Aqua.

Det var korrekt. Jeg kan ikke engang installere den fordi den kraever
en masse ting som jeg ikke har.

Den er _kun_ for udviklere, og de advarer meget tydeligt mod at
forvente at den kan bruges til noget. Men nu sker der da noget

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn