Birdcall igen igen
Fra : Stig Linander

Dato : 06-05-02 12:19

Bruger du ikke birdcall har dette ikke din interesse.

Jeg er formentlig ikke den eneste birdcall-bruger, der har skiftet
fra TDC til Orange (MayDay) pr. 1.maj.

Det går fint at modtage birdcall's - forsinkelsen er mindre end
10 sekunder. Det ved jeg, fordi jeg forwarder via en fast adresse.

Men jeg kan ikke sende. Jeg mener at den eneste forskel fra TDC er,
at man skal sende til 999 i stedet for 200. Men jeg får blot beskeden
"Tjenesten ej tilgængelig" og meddelelsen bliver ikke sendt.
Har andre været ude for det samme?
Hvad er løsningen?

På forhånd tak,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Niels J Larsen

Dato : 06-05-02 12:43

Stig Linander <_@020506.dk> wrote in news:416587047854@020506.dk:

> [...]
> at man skal sende til 999 i stedet for 200. Men jeg får blot beskeden
> "Tjenesten ej tilgængelig" og meddelelsen bliver ikke sendt.

Prøv med endnu et 9-tal, altså 9999 .

mvh
Niels Jørgen

Fra : Stig Linander

Dato : 06-05-02 12:56

Mon, 6 May 2002 11:42:44 +0000, skrev Niels J Larsen bl.a. ...

> Prøv med endnu et 9-tal, altså 9999 .

Tak for tippet, men det virkede desværre ikke.
Jeg har også prøvet med 9901 (det nummer meddelelserne kommer fra).
Men nej.

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Niels J Larsen

Dato : 06-05-02 13:02

Stig Linander <_@020506.dk> wrote in news:230203050010@020506.dk:

> [...]
>
> Tak for tippet, men det virkede desværre ikke.
> Jeg har også prøvet med 9901 (det nummer meddelelserne kommer fra).

Hvis du har en telefon på taletidskort, har du så overført penge til SMS
konto? Det er nødvendigt at overføre 20 (?) kr til en speciel konto hvorfra
betalingen for udgående SMS trækkes.

mvh
Niels Jørgen

NB spamtrap i Email adresse

Fra : Stig Linander

Dato : 06-05-02 13:08

Mon, 6 May 2002 12:01:57 +0000, skrev Niels J Larsen bl.a. ...

> Hvis du har en telefon på taletidskort, har du så overført penge
> til SMS konto?

Yes! Det burde jeg selvfølgelig også have skrevet

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Niels J Larsen

Dato : 06-05-02 13:51

Stig Linander <_@020506.dk> wrote in news:487403850789@020506.dk:

> Mon, 6 May 2002 12:01:57 +0000, skrev Niels J Larsen bl.a. ...

> Yes! Det burde jeg selvfølgelig også have skrevet
>
> Mange hilsner,
>
> Stig.

Tja, så er gode råd ved at være dyre. Jeg har lige checket at 9999 virker
på min mobil, idet jeg sendte en SMS til min ordinære mail. Der er et
telefon-nummer som man kan ringe til for at overføre penge til SMS kontoen,
har du ringet og kontrolleret at pengene også er registreret? Det skal være
muligt at høre hvor mange penge som står på henholdsvis den normale
taletidskonto og på SMS kontoen.

Hvis ikke dette hjælper må vi have nogle andre på banen!

mvh
Niels Jørgen

Fra : Stig Linander

Dato : 06-05-02 14:40

Mon, 6 May 2002 12:51:20 +0000, skrev Niels J Larsen bl.a. ...

> Det skal være muligt at høre hvor mange penge som står på
> henholdsvis den normale taletidskonto og på SMS kontoen.

Kun på taletidskontoen - ikke på SMS kontoen
Jeg må nok affinde mig med envejs-situationen
Tak for indsatsen!

Mange hilsner,

Stig.