korsknap (ukrudt ?)
Fra : gerda

Dato : 06-05-02 10:01

Kære allesammen.

I vores nye have har vi noget kønt bunddække, som ser ud til at være
korsknap (glechoma hederacae) ifølge vores plantebog.
Det er åbenbart en vild plante, som måske ikke er placeret med vilje.
Nu klager vores nabo over, at den kravler ind under hegnet til hans
have, hvor han kæmper en indædt kamp mod den.

Jeg kan egentlig godt lide den under træerne som bunddække, men
hvordan klarer vi naboproblemet ? og holder den inde hos os selv.

Jeg har læst under vilde planter at den har været brugt som lægeurt
til mange ting, i the, salat m.m.

Nogen her, der ved hvordan man anvender den. Skal den tørres eller
hvad. ?

Med havehilsen fra
Gerda