Fjerne dialogbox'en ved brug af send.item
Fra : Mads Lund

Dato : 06-05-02 09:52

Efter opgradering til office XP er der indsnedet sig en eller anden security
patch, som har en ret irriterende sideeffekt.

Når man bruger komandoen send.item (i dette tilfælde fra access) til at
sende eks 30 mails afsted med en access rapport som attatchment, så springer
der en dialog boks frem ved hver eneste mail som man skal trykke yes i.
Hilket er ret irriterende når det er en server der selv står og kører
showet.

Er der nogen der ved hvordan man slår denne sikkerheds feature fra.

Mads Lund
Martin Professional A/S

Fra : Mads Lund

Dato : 06-05-02 09:54

X post til dk.edb.sikkerhed

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-02 13:12

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev:

> Er der nogen der ved hvordan man slår denne sikkerheds feature
> fra.

Det kan man ikke [1]. Det er en sikring mod masseudsendelse af
mails fra virus.

1) Det kunne man i hvert fald ikke for ca. ½ år siden, da jeg sidst
tjekkede (Outlook 2K med email security patch). Jeg kan pt. ikke
finde en webreference, men du kan kigge i MS Knowlegde Base.

--
Jens

Fra : Mads Lund

Dato : 07-05-02 21:12

> 1) Det kunne man i hvert fald ikke for ca. ½ år siden, da jeg sidst
> tjekkede (Outlook 2K med email security patch). Jeg kan pt. ikke
> finde en webreference, men du kan kigge i MS Knowlegde Base.

Det ved jeg godt, men jeg har fundet er work around.
Det er et lille program der hedder "Click Yes", som trykker på yes knappen
automatisk. Desuden kan man via et lidt mere kompliceret ofsætning af
exchange serveren, slå sikkerhedsfunktionerne fra på bruger niveau.

Masd Lund

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-05-02 22:17

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev:

> Det ved jeg godt, men jeg har fundet er work around.
> Det er et lille program der hedder "Click Yes", som trykker på
> yes knappen automatisk.

Det skulle nok kunne fungere - omend der i hvert fald i den
udgave jeg kender skal gå 5 sekunder før man overhovedet kan
trykke "ja/yes" (og det er vel at mærke 5 sek pr. mail).

> Desuden kan man via et lidt mere
> kompliceret ofsætning af exchange serveren, slå
> sikkerhedsfunktionerne fra på bruger niveau.

Det lyder interessant - men også lidt mystisk. Sikkerheden ligger
direkte i Outlook. Min hjemmemaskine (som benytter Outlook uden
Exchange) har samme sikkerhedsdialogbokse som dem jeg kender fra
arbejde.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)