data adgang fra forskellige forms
Fra : Henrik

Dato : 06-05-02 09:30

Hej

kan man linke form2.text1.txt til data adgangen på form1

--
på forhånd tak
Henrik

Fra : Ove Hansen

Dato : 06-05-02 13:45

"Henrik" <amun@dk.dk> wrote in message
dk...
> Hej
>
> kan man linke form2.text1.txt til data adgangen
> [...]
Hvorfor laver du ikke dataadgangen i et modul. Det
kan både form1 og form2 tilgå.
/Ove

Fra : Henrik

Dato : 07-05-02 09:05

Hej Ove

jeg vil da gerne lægger data adgangen i et modul hvis jeg viste hvordan, har
du ikke et eksempel
m.v.h Henrik

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 15-05-02 22:25

"Henrik" <amun@dk.dk> wrote in message
> Hej
>
> kan man linke form2.text1.txt til data adgangen på form1

form2.text1.text = form1.text1.text

men smartere er det at erklære en string variabel public i f.eks et modul så
kan den ses i hele applikationen.

Dim TextString as Public

TextString = form1.text2.text

Nu kan du kalde denne TextString overalt i din applikation

text2.text = TextString

Herved undgår du at skulle loade hele formen for blot at skulle bruge en
værdi fra et tekstfelt.

Variablen holdes selv om du unloader den form der har tildelt den.

MVH
Bjarne Østergård