/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Software opdatering
Fra : Jakob Andersen


Dato : 06-05-02 09:04

Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med det
software der ligger i computeren til anlægget.
Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har gjort
nogle tiltag for at rette op på dette.
Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
Spørgsmålet er så :
Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare en
opdatering)
Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at rette
op på denne fejl)

Jakob



 
 
Peter G C (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-05-02 16:44

Jakob Andersen <jakob@sprit.dk> skrev:

> Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med
> det software der ligger i computeren til anlægget.
> Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har
> gjort nogle tiltag for at rette op på dette.
> Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
> Spørgsmålet er så :
> Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare
> en opdatering)

Måske.

> Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at
> rette op på denne fejl)

Har I reklameret - dvs. klaget over fejlene i softwaren?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Povl H. Pedersen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 06-05-02 16:59

On Mon, 06 May 2002 08:04:26 GMT,
Jakob Andersen <jakob@sprit.dk> wrote:
> Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med det
> software der ligger i computeren til anlægget.
> Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har gjort
> nogle tiltag for at rette op på dette.
> Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
> Spørgsmålet er så :
> Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare en
> opdatering)

Nej. Men hvis i reklamerer over fejl i det gamle har i krav på
at få afhjulpet fejl og mangler. Typisk vil leverandøren så give
jer den seneste version.

> Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at rette
> op på denne fejl)

Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
af hvor kritisk den er selvfølgelig. Men som udgangspunkt har du krav
på at få rettet alle fejl og mangler du reklamerer over.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.
Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]


Erik G. Christensen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 06-05-02 17:19

"Povl H. Pedersen" wrote:

>
> Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
> af hvor kritisk den er selvfølgelig. Men som udgangspunkt har du krav
> på at få rettet alle fejl og mangler du reklamerer over.

Er du opmærksom på at det er firma til firma, vist også kaldet
handelskøb.
Der kan stå noget andet i købsaftalen.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kim Ludvigsen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 06-05-02 22:28

Erik G. Christensen wrote:
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>
>>Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
>
> Er du opmærksom på at det er firma til firma, vist også kaldet
> handelskøb.
> Der kan stå noget andet i købsaftalen.

Mon ikke også det nærmere er en licensaftale? En praktisk løsning kunne
være at tage en snak med leverandøren, der måske gerne vil have et godt
forhold til kunden.

--
Kim Ludvigsen




Jakob Andersen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 06-05-02 22:21

> Mon ikke også det nærmere er en licensaftale? En praktisk løsning kunne
> være at tage en snak med leverandøren, der måske gerne vil have et godt
> forhold til kunden.
>
> --
> Kim Ludvigsen
>
Vi har reklameret over det, og har en fornuftig snak i gang med
leverandøren.
Jeg ville bare gerne vide hvordan vi er stillet.

Tak for hjælpen


Jakob




Erik G. Christensen (06-05-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 06-05-02 22:58

Jakob Andersen wrote:

> Vi har reklameret over det, og har en fornuftig snak i gang med
> leverandøren.
> Jeg ville bare gerne vide hvordan vi er stillet.

Jeg forstår det sådan, at der ikke er lavet anden aftale end
at bestille noget udstyr og så betale en faktura ?
Som det normalt sker.

Men prøv evt. at få nogle produktblade på det i har købt, det
har vi før brugt som dokumentation på forventet funktion.
Og reklamtionsretten kan på det grundlag godt være mere
omfattende end ved alm forbrugerkøb.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Peter G C (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-05-02 07:16

Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev:

[klip]

> Men prøv evt. at få nogle produktblade på det i har købt, det
> har vi før brugt som dokumentation på forventet funktion.
> Og reklamtionsretten kan på det grundlag godt være mere
> omfattende end ved alm forbrugerkøb.

Det handler retten til at få opfyldt aftalen korrekt = naturalopfyldelse,
opfyldelse in natura. Ikke retten til at reklamere.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste