|
| Software opdatering Fra : Jakob Andersen |
Dato : 06-05-02 09:04 |
|
Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med det
software der ligger i computeren til anlægget.
Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har gjort
nogle tiltag for at rette op på dette.
Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
Spørgsmålet er så :
Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare en
opdatering)
Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at rette
op på denne fejl)
Jakob
| |
Peter G C (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 06-05-02 16:44 |
|
Jakob Andersen <jakob@sprit.dk> skrev:
> Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med
> det software der ligger i computeren til anlægget.
> Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har
> gjort nogle tiltag for at rette op på dette.
> Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
> Spørgsmålet er så :
> Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare
> en opdatering)
Måske.
> Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at
> rette op på denne fejl)
Har I reklameret - dvs. klaget over fejlene i softwaren?
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Povl H. Pedersen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 06-05-02 16:59 |
|
On Mon, 06 May 2002 08:04:26 GMT,
Jakob Andersen <jakob@sprit.dk> wrote:
> Vi har på min arbejdsplads et siloanlæg, hvor der er nogle problemer med det
> software der ligger i computeren til anlægget.
> Der er nu kommet en ny version af denne software, hvor producenten har gjort
> nogle tiltag for at rette op på dette.
> Anlægget er under 1 år gammelt (altså er der stadig reklamationsret).
> Spørgsmålet er så :
> Har vi krav på at få den nye software ?? (det er en ny version, ikke bare en
> opdatering)
Nej. Men hvis i reklamerer over fejl i det gamle har i krav på
at få afhjulpet fejl og mangler. Typisk vil leverandøren så give
jer den seneste version.
> Eller må vi leve med det gamle ?? (der bliver ikke gjort noget for at rette
> op på denne fejl)
Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
af hvor kritisk den er selvfølgelig. Men som udgangspunkt har du krav
på at få rettet alle fejl og mangler du reklamerer over.
--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.
Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]
| |
Erik G. Christensen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 06-05-02 17:19 |
|
"Povl H. Pedersen" wrote:
>
> Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
> af hvor kritisk den er selvfølgelig. Men som udgangspunkt har du krav
> på at få rettet alle fejl og mangler du reklamerer over.
Er du opmærksom på at det er firma til firma, vist også kaldet
handelskøb.
Der kan stå noget andet i købsaftalen.
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Kim Ludvigsen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 06-05-02 22:28 |
|
Erik G. Christensen wrote:
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>
>>Efter normal reklamationsret, så skal sælgeren udbedre fejlen. Afhængig
>
> Er du opmærksom på at det er firma til firma, vist også kaldet
> handelskøb.
> Der kan stå noget andet i købsaftalen.
Mon ikke også det nærmere er en licensaftale? En praktisk løsning kunne
være at tage en snak med leverandøren, der måske gerne vil have et godt
forhold til kunden.
--
Kim Ludvigsen
| |
Jakob Andersen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Andersen |
Dato : 06-05-02 22:21 |
|
> Mon ikke også det nærmere er en licensaftale? En praktisk løsning kunne
> være at tage en snak med leverandøren, der måske gerne vil have et godt
> forhold til kunden.
>
> --
> Kim Ludvigsen
>
Vi har reklameret over det, og har en fornuftig snak i gang med
leverandøren.
Jeg ville bare gerne vide hvordan vi er stillet.
Tak for hjælpen
Jakob
| |
Erik G. Christensen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 06-05-02 22:58 |
|
Jakob Andersen wrote:
> Vi har reklameret over det, og har en fornuftig snak i gang med
> leverandøren.
> Jeg ville bare gerne vide hvordan vi er stillet.
Jeg forstår det sådan, at der ikke er lavet anden aftale end
at bestille noget udstyr og så betale en faktura ?
Som det normalt sker.
Men prøv evt. at få nogle produktblade på det i har købt, det
har vi før brugt som dokumentation på forventet funktion.
Og reklamtionsretten kan på det grundlag godt være mere
omfattende end ved alm forbrugerkøb.
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Peter G C (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-05-02 07:16 |
|
Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev:
[klip]
> Men prøv evt. at få nogle produktblade på det i har købt, det
> har vi før brugt som dokumentation på forventet funktion.
> Og reklamtionsretten kan på det grundlag godt være mere
> omfattende end ved alm forbrugerkøb.
Det handler retten til at få opfyldt aftalen korrekt = naturalopfyldelse,
opfyldelse in natura. Ikke retten til at reklamere.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
|
|