MC-tøj
Fra : Lars Danielsen

Dato : 06-05-02 08:13

Hej gruppe

Jeg skal have købt mig noget nyt tøj, og denne gang skal det være
textil.

Mit spørgsmål er så om bukserne skal købes så store at der er plads til
andre bukser under dem.
Når jeg spørger i MC-butikkerne har jeg en fornemmelse af at svaret
afhænger af hvilke størrelser de lige har på lager.
Hvad gør I andre?
Hvilke fabrikater foretrækker I?

Lars D
Bandit600

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-05-02 09:27

Hej Lars

> [...]
> Når jeg spørger i MC-butikkerne har jeg en fornemmelse af at svaret
> afhænger af hvilke størrelser de lige har på lager.

Jeg har Rukka, har ikke haft det i så lang tid, men er godt tilfreds med
det, det er købt hos Aagersen i Rødovre (KBH) jeg kan godt have et par
cowboydere inde under ingen problemer i det. Det er nu rart man bare lige
kan smide textil bukserne når man kommer frem. Rukka er et finsk mærke og er
lidt større i størrelserne end f.eks Dainese som jo er italiensk. Så til os
store nordboer kan det være rart med f.eks den ekstra benlængde som Rukka
også leverer.

Hvis du skal ud og købe et hel sæt med hjelm osv. så kan du godt score lidt
rabat hos de danske forhandlere. Jeg fik da en lille tusse i rabat, selvom
Gitte Aagersen nok er af den mening at rabat er noget ude langs vejen..

MVH Rune

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-05-02 10:36

> Jeg har Rukka, har ikke haft det i så lang tid, men er godt tilfreds med
> det, det er købt hos Aagersen i Rødovre (KBH)

Jeg bruger mc-tøjet som overtrækstøj, og har derfor mit almindelige
arbejdstøj under (jeans/tshirt og om vinteren en sweatshirt)

Jeg har kørt med Rukka siden 98 (Min første jakke var fra 98 og bukserne
lidt nyere da jeg i første omgang havde købt et par billige ixs - der var
for billige (ikke åndbare og foret kunne ikke tages ud)). Jakke skiftede jeg
i december 2001 pga. "asfalteksem" men den var vandtæt indtil uheldet.

Nu kører jeg med Rukka R-tech jakke og Basic bukser. Jeg har købt Rukka
"tynde" rygbeskytter (der vist er udgået ?) med et par seler så bukserne
bliver til et par overall's. Rygbeskytteren kunne også bare puttes i jakken
men jeg synes den sidder bedre når den er hægtet på bukserne. Jakke og
bukser kan også lynes sammen, men så er det mere besværligt at få af og på.

Desunden har jeg en en halskrave med Gore windstopper og en Rukka fleece
lynet i jakken der er noget varmere end den termojakke som var med som
standard. Den er vist stadig på tilbud hos louis
http://www.louis.de/newsletter.php?topic=artnr&term=205721

Et par andre tilbud
http://www.louis.de/newsletter.php?topic=artnr&term=205739
http://www.louis.de/newsletter.php?topic=artnr&term=205741

/Anders Majland

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-02 08:29

Jeg mener det er mest behageligt at have på hvis man kan have et par
almindelige bukser under (pga. sved), selvom det er gore-tex o.l.

--
Mvh.
Henrik (som foretrækker læder om sommeren og textil om vinteren)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : peterl

Dato : 06-05-02 11:40

Jeg har også en Rukka Imatra jakke og Basic bukser, som jeg er rigtig glad
for. Man kan snildt have sine alm. bukser og en alm. vindjakke på indenunder
, selv med foer i. Jeg har endda haft min læderdragt på indenunder.
Derudover er det ultra vandtæt. (Tro mig. Jeg har prøvet at køre i det værst
tænkelige vejr, og de eneste steder jeg var våd da jeg kom hjem var ansigt,
hænder og fødder)

-PeterL