Forhåbentlig simpelt spørgsmål
Fra : Peter Hvenegaard Mik~

Dato : 06-05-02 03:36

Forhåbentlig simpelt spørgsmål for jer der ved det, jeg ikke ved:

Jeg sidder og redigerer som helt grønt web-hoved på www.existential.dk

Jeg har brugt Stone's Webwriter til at redigere
www.existential.dk/kompetencer.html

Hvordan kan jeg benytte den samme overskrifts-type på kompetencer.html
som på index.html? Altså blå, kursiv som på index.html - i stedet for
sort, fed som på kompetencer.html?

mvh Peter

PS: Jeg er godt klar over, at jeg ikke har ændret filnavnet
kompetencer.html til "profil.html" endnu...det gør jeg senere.

Fra : scn

Dato : 06-05-02 04:14

"Peter Hvenegaard Mikkelsen" <peter@gnyf.wheel.dk> skrev i en
meddelelse news:3cd5e976.7615956@news.cybercity.dk
> Forhåbentlig simpelt spørgsmål for jer der ved det, jeg ikke ved:
>
> Jeg sidder og redigerer som helt grønt web-hoved på www.existential.dk
Siden overholder ikke kravene fra W3C

> [...]
>
> Hvordan kan jeg benytte den samme overskrifts-type på kompetencer.html
> som på index.html? Altså blå, kursiv som på index.html - i stedet for

I Øjeblikket roder du rundt i enstern og intern css.
Det letteste vil være kun at bruge ekstern css til skrifttyper og størrelser.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-05-02 05:40

Mon, 06 May 2002 02:36:14 GMT, skrev peter@gnyf.wheel.dk (Peter
Hvenegaard Mikkelsen):

>Hvordan kan jeg benytte den samme overskrifts-type på kompetencer.html
>som på index.html?

Kigger på stylesheetet, som der linkes til på indexsiden,
http://www.existential.dk/e.css, som viser

h1 {font-family : serif;
   font-style : italic;
   font-size : 20pt;
   color : #0000aa; }

og sætter det så ind i det stylesheet, du bruger.

Men det er rigtigt, som Søren skriver, at du roder lidt meget med
koderne.

Prøv at sæt dig ned og læs lidt om css og brug det i stedet for
den blanding af css og gl.dags koder du bruger nu.

PS.
Du har spurgt i to grupper, hvilket slet ikke er nødvendigt og
slet ikke når det er to så nært beslægtede grupper, da de fleste
sikkert følger med i begge grupper.

Iøvrigt er den helt rigtige, news:dk.edb.internet.webdesign.html,
hvor jeg har sat fut til, så svar herpå bringes i htmlgruppen.

Læs evt. <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på