Silicone
Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-05-02 23:46

Jeg er snart klar til at klistre min hjemmelavede flamingo baggrund i mit
akvarie. Hvor lang tid skal eddikesyre baseret glas silicone have til at
tørre, inden man kan komme vand i ?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-05-02 23:51

Michael Sørensen <ms@hco.kollegienet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tDiB8.13087$HZ2.947820@news000.worldonline.dk...
> Jeg er snart klar til at klistre min hjemmelavede flamingo baggrund i mit
> akvarie. Hvor lang tid skal eddikesyre baseret glas silicone have til at
> tørre, inden man kan komme vand i ?

Normalt har siliconen en hinde efter ½ time, men er først helt
gennemhørdet efter ca 1 døgn.
Selvfølgeligt går det meget hurtigere hvis det er et tyndt lag, frem for
en klump.

Carsten

Fra : scn

Dato : 06-05-02 01:00

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennemhørdet efter ca 1 døgn.
> Selvfølgeligt går det meget hurtigere hvis det er et tyndt lag,

På Akvastabils akvarie-silicone står der:
Siliconen er klæbefri efter 1 time, og gennemhærdet
i løbet af 1-2 uger.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 06-05-02 07:49

"Michael Sørensen" <ms@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> akvarie. Hvor lang tid skal eddikesyre baseret glas silicone have til at

Hej!

Jeg ved ikke det med siliconen. Men jeg har lige sat min baggrund ned i
akvariet (1½ uge siden).
Det ser bare godt ud. Noget andet end min gamle, som var en plakat med
planter klistret bag på akvariet.

Så held og lykke med din. Min sidder ikke med silicone.

Den flyder op og støtter på overkanten i akvariet. Sten, rædder og bundgrus
holder den inde til kanten.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : Michael Sørensen