Andet multimedie
bentjuul 3670
Gimp
Fra : dorf

Dato : 05-05-02 22:00

Daw NG

Jeg vil gerne beskære et billede i GIMP.
Jeg har brugt Bezier-værktøjet til at "indramme" det felt jeg vil
beskære, men jeg kan hverken klippe, kopiere eller slette feltet.
Hvordan gøres dette??

MVH
/dorf

Fra : Troels Pedersen

Dato : 07-05-02 21:42

On Sun, 05 May 2002 23:00:20 +0200, dorf <dorf@nielsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har brugt Bezier-værktøjet til at "indramme" det felt jeg vil
>beskære, men jeg kan hverken klippe, kopiere eller slette feltet.
(Jeg har kun anvendt GIMP under Unix, så jeg ved ikke, hvordan det
virker, hvis du bruger windoze)
Vælg dialoge layers paths (ctrl-L) og vælg paths. En af de fire
nederste knapper i menuen bruges til at konvertere en path til en
selection. (Den kan vist også findes ved at højreklikke på din
Beziergraf).
Når det er en selection, så skulle der ikke være problemer med at
flytte, skubbe slette osv. Det kan man bare ikke gøre med en path.
Husk i øvrigt at gemme din path - det er sommetider godt at have i
baghånden, især hvis der skal laves lidt effekter i billeder

Hilsen Troels Pedersen