Mere YDELSE ! ! ! !
Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 05-05-02 21:24

Hej NG !

Jeg har sådan et G-force 2 Deluxe V 7700 og jeg kunne godt tænke mig og
sparke noget mere ydelse ud af det. Kan man ik gøre et eller andet uden og
skal til at overclocke det vildt og uhæmmet ?. Det mærkelige er bare at den
gang jeg kørte win98 det kørte spillene noget bedre end i W2K som jeg har
nu, hvad kan det skyldes. Jeg køre med de der Nvidea driver 21.83 og min
maskine er en : AMD 1400, 256 Mb......Er W2K genneralt dårliger til 3D spil
eller er det bare min maskine som driller ?.

På forhånd tak for hjælpen

J.Jacobsen

Fra : Mythos

Dato : 05-05-02 21:37

"Jonas Jacobsen" <topholt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spil
> eller er det bare min maskine som driller ?.

Du kan godt regne med at det er dit styresystem der har ændret hastigheden,
for det er ikke det bedste til spil, og det er fordi den er bygget på
Windows NT kernen, det er Win 98 ikke. NT er ikke det bedste til mange spil,
så hvis du vil have din hastighed tilbage, så er det tilbage til rødderne.

Kim Larsen

Fra : Esben

Dato : 06-05-02 05:38

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spil,
> så hvis du vil have din hastighed tilbage, så er det tilbage til rødderne.

Win XP, som også er bygget på "NT-teknologi", er en del bedre til spil end
Win2000. Jeg vil dog til hver en tid foretrække win98 til spil, fordi det er
min erfaring at her kører spillene allerbedst.

--
Esben

Fra : Martin K

Dato : 06-05-02 08:42

Esben wrote:
> Win XP, som også er bygget på "NT-teknologi", er en del bedre til
> spil end Win2000. Jeg vil dog til hver en tid foretrække win98 til
> spil, fordi det er min erfaring at her kører spillene allerbedst.

Lige en hurtig indskydelse... Det er fuldstændig vandvitting at skrive
ovenstående - 'Bygget på NT-Teknologi', da NT jo står for 'New Technology'.
Så står der jo reelt 'Bygget på New Technology-Teknologi'...

Latterlig navngivning, men sådan er Windows jo....

--
Martin K

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-05-02 10:48

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
er
> min erfaring at her kører spillene allerbedst.

Hvis man kan leve med at computer går ned i tide og utide :) Spøg til side,
når man snakker om en computer med 256 MB RAM og en 1400 MHz processor, så
må det da være ligegyldigt, hvilket styresystem, man kører med. Bevares, man
ville sikkert få 10 FPS mere ud af Windows 98, men hvad betyder forskellen
mellem 100 og 90 FPS ?