Besøg og brug af fremmed bil?
Fra : KGB

Dato : 05-05-02 21:10

Er det virkelig sandt? (rygtet jeg har hørt)

Hvis min far der bor i London skulle besøge mig, så må jeg ikke køre i hans
bil ?

Hvis en ven der bor i Norge kommer forbi må jeg heller ikke låne hans bil
ned til døgneren, eller køre ham hjem når han er blevet fuld, fordi bilen er
udenlandsk registreret og jeg er dansker.
Men en hvilken som helst person med fremmed statsborgerskab godt måtte !?

Fup eller fakta?
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Claus MC

Dato : 05-05-02 21:20

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> udenlandsk registreret og jeg er dansker.

Hvis ejeren af bilen er med, og kørslen er i hans interesse, mener jeg, at
det er lovligt nok. Men du må altså ikke køre alene.

/CLaus

Fra : KGB

Dato : 05-05-02 21:39

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> det er lovligt nok. Men du må altså ikke køre alene.

Hvor(for) står det ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-05-02 21:58

On Sun, 5 May 2002 22:39:22 +0200,
KGB <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote:

> "Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor(for) står det ??

Grunden er klar, ellers ville alle folk køre rundt i svenske eller
tyske biler til under det halve i indhøbspris, og den danske stat ville
ikke tjene penge på registreringsafgiften.

Det der sker hvis du kører rundt i en udenlandsk indregistreret bil
er, at 3die gang bilen bliver stoppet, så vil der blive opkrævet
afgifter og moms.

Jeg kunne forestille mig retsgrundlaget er noget der har med
skatter og afgifter at gøre.
--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : KGB

Dato : 05-05-02 22:25

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Grunden er klar, ellers ville alle folk køre rundt i svenske eller
> tyske biler til under det halve i indhøbspris, og den danske stat ville
> ikke tjene penge på registreringsafgiften.

Tak, jeg forstår

> Det der sker hvis du kører rundt i en udenlandsk indregistreret bil
> er, at 3die gang bilen bliver stoppet, så vil der blive opkrævet
> afgifter og moms.

aha. Så mangler vi kun at se hvor det står ... så vi har det helt på det
rene

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 06-05-02 13:21

KGB wrote:

> aha. Så mangler vi kun at se hvor det står ... så vi har det helt på det
> rene

Færdselslovens § 76 og Bekendtgørelse om udenlandske køretøjers adgang til
Danmark, se § 1, stk. 6, og § 19 i
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B1993/0017105.htm

mvh
Peter Marlau

Fra : KGB

Dato : 06-05-02 14:02

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@tst.dk> skrev i en meddelelse

> Færdselslovens § 76 og Bekendtgørelse om udenlandske køretøjers adgang til
> Danmark, se § 1, stk. 6, og § 19 i
> http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B1993/0017105.htm

> Peter Marlau

Taxa

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-02 22:05

KGB skrev:

>Hvor(for) står det ?

Hvorfor er let nok (selv om det strengt taget er irrelevant her i
gruppen). Hvis loven ikke var sådan, ville alle danskere låne
billige biler i nabolandene.

Jeg ved ikke hvor det står.

--
Bertel

Fra : Carl Munk

Dato : 05-05-02 22:37

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]

Her er måske svaret flyt til Sverige, men forinden køb en ny bil i
Danmark afgiftsfrit !

http://www.scanianet.dk/
(nok den bedste site der beskriver det hele)

http://www.toldskat.dk/basic.php?source=/oeresund/index.cnt

http://www.aforesund.org/?lang=dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-02 06:37

Carl Munk skrev:

>Her er måske svaret

Det er da i hvert fald ikke svar på spørgsmålet.

--
Bertel