Pomerans høgeurt
Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 05-05-02 20:53

Jeg har længe ønsket mig en pomerans høgeurt - Den er underskøn - og nu har
jeg lige fået fat i en.

Og så er jeg samtidigt ADVARET mod dens evne til at sprede sig OVER det hele
med skud og frø... Så nu ved jeg knapt om jeg tør plante den. Så er der
nogen som har erfaring med dette meget smukke ukrudt? Kan man holde den inde
i en spand og kappe frøstande på passende tidspunkter og derved styre den?

Eller hvad er nødvendigt?

mvh
Gitte Tjørnehøj

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 07-05-02 08:46

Hej Igen

Jeg er nødt til at gentage spørgsmålet - og bede en eller anden
sydsjællænder reagere. Det er ihvertfald dernede jeg har set den gro som
ukrudt !!!

Tør jeg plante denne plante ??? - og hvor??? og hvordan???

mvh
Gitte Tj.

Fra : Knud N. Flensted

Dato : 07-05-02 20:12

Pomerans-Høgeurt kan du roligt plante et passende solrigt sted i haven. Den
trives vist bedst på ikke for tung jord. Nok kan den brede sig, men ikke
mere end man sagtens kan holde den i ave. Jeg har i al fald ikke oplevet
andet.

Hilsen
Knud Flensted

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 08-05-02 19:44

Det var dejligt at høre - jeg synes de er enormt smukke...

Nu må jeg hellere plante inden den dør af tørst