MTU Size på en MAC
Fra : Kasper

Dato : 05-05-02 20:03

Hej NG

Er der nogen der har et råd til en total uerfaren MAC bruger.

Jeg har brug for at ændre MTU sizen på en MAC, jeg har downloadet IP Net
Tuner og vil forsøge med dette.

Men er der en mulighed for at justere denne parameter, uden brug af special
tools ???

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-02 21:13

"Kasper" <kal@ofir.dk> writes:

> Jeg har brug for at ændre MTU sizen på en MAC, jeg har downloadet IP Net
> Tuner og vil forsøge med dette.

Det er kun fornuftigt hvis standardstoerrelsen paa 1.4 kb tager "lang"
tid paa din forbindelse, og hvis der er meget trafik paa, og hvis du
har brug for hurtig respons naar der er meget trafik paa. Hvis du
saetter den ned, gaar der mere til overhead.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kasper

Dato : 06-05-02 08:05

Jeg vil stadig gerne vide OM man uden brug af special programmer kan ændre
MTU Sizen.

Grunden til dette er at brugere kan køre gennem en Cisco 806 router der køre
GRE tunnel over MPLS.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 09:19

"Kasper" <kal@ofir.dk> writes:

> Jeg vil stadig gerne vide OM man uden brug af special programmer kan ændre
> MTU Sizen.

Det er radikalt forskelligt mellem OS 9 og OS X. Hvilke drejer det
sig om?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn