Kun en cylinder i regnvejr (SV650S '01)
Fra : Lasse Stolz

Dato : 05-05-02 19:58

Jeg har før hørt tale om at SV'erens ene cylinder står af i kraftigt
regnvejr - i går oplevede jeg det så :( Det var godt nok noget af en
skøjtetur, idet at begge cylindre nogle gange tog fat, men jeg kom dog
helskindet hjem...

Mit spørgsmål går på, om jeg kan få forhandleren til løse problemet, eller
om jeg selv skal investere i en kåbeplov eller en længere forskærm.

/Lasse
SV650S '01

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-05-02 21:14

Findes der mon ikke en bedre og mere tæt tændrørshætte?? Bare et gæt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 06-05-02 00:56

>Jeg har før hørt tale om at SV'erens ene cylinder står af i kraftigt
>regnvejr

Uden at vide præcis hvad jeg snakker om (mener at have hørt) at problemet
skulle kunne løses ved at smøre noget siliconestads rundt om det forreste
tændrør for at tætne.
Jeg har ikke fået fulgt op på det, så jeg ved ikke om det virker, men måske
nogle af de andre kloge hoveder herinde, der har meget mere forstand på den
slags end mig, har en løsning ell lign på problemet.

>begge cylindre nogle gange tog fat

det må have været en MEGET speciel oplevelse....puha - godt du kom hjem uden
skrammer

mvmch
christian
gs500

Fra : Luffe

Dato : 06-05-02 09:22

Hej Lasse

SVéren vil jo gerne ligne/lyde som en ducati, og her ligner den i hvert fald
"the real deal". Ducatier (nuda) modeller = ½ kåbe. Kan også godt finde på
at stå af på den ene cylinder, løsningen kan være en bedre tændrørshætte
eller stænkklap på forskærmen. Ellers kan du bruge det gamle trick fra de
glade knallert dage. Et stykke pap ind i lamelleren lige under tændrøret.

Held og lykke.

Søren
900 ss

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-02 09:54

"Et stykke pap ind i lamelleren lige under tændrøret"

Det kan du sikkert på en knallert, men ikke på en SV'er. Den er jo
vandkølet...

Fra : Luffe

Dato : 06-05-02 11:35

Ups.

Så meget for mit kendskab til SVér. Sorry.

Mvh Søren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-02 12:28

Helt ok

Fra : Niels

Dato : 06-05-02 10:35

Du kan bruge silikone, der ikke hærder + gode hætter, smør lidt på hætten og
på den, det bruger jeg selv og den kan næsten køre under vand.
Niels

Fra : RacingBabe

Dato : 06-05-02 13:15

> Mit spørgsmål går på, om jeg kan få forhandleren til løse problemet, eller
> om jeg selv skal investere i en kåbeplov eller en længere forskærm.
-----
Du skal bare få forhandleren til at ordne det, hvis de aldrig har hørt om
det, så få dem til at ringe til C. Reinhardt, de har en "tegning" til
problemløsningen.

/ Jeanne, SV650S, med problemet løst

Fra : Lasse Stolz

Dato : 06-05-02 14:21

> Du kan bruge silikone, der ikke hærder + gode hætter, smør lidt på hætten
og
> på den, det bruger jeg selv og den kan næsten køre under vand.
> Niels

Tak for tippet - tror dog at jeg starter med nedenstående...

> Du skal bare få forhandleren til at ordne det, hvis de aldrig har hørt om
> det, så få dem til at ringe til C. Reinhardt, de har en "tegning" til
> problemløsningen.
>
> / Jeanne, SV650S, med problemet løst

Skal til 6.000 km eftersyn om et par uger, så jeg får dem til at kigge på
det der. Også tak til dig ;)

/Lasse
SV650S '01

Fra : bwl

Dato : 07-05-02 22:32

Tjaa måske nye tændhætter???.

Brian W.

" med tændhætter uden støjdæmpning godt med flow"