Alkannarod
Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-05-02 18:01

Er der nogle som har andre forslag til hvor man kan købe Alkannarod til
skæfteolie? Jeg har prøvet både Matas og Apoteket.

Martin

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-05-02 18:11

Måske ikke nedenstående forklarer hvorfor det ikke kan købes

Alkanna
Pflanze: Alkanna tinctoria (L.) Tausch
Familie: Borretschgewächse, Rauhaargewächse (Boraginaceae)

Hinweise:

Keine medizinische Verwendung!

Alkanna enthält, wie z.B. auch Borretsch und Fuchskreuzkraut
leberschädigende Pyrrolizidinalkaloide. Diese Alkaloide führen bei längerer
Anwendung nachweislich zu Leberschäden und können sogar Krebs erzeugen.
Weiterhin vermutet man eine fruchtschädigende (teratogene) Wirkung. Eine
längere innerliche Anwendung wird auch mit dem Auftreten von Venenthrombosen
in Verbindung gebracht.

Da nicht auszuschließen ist, dass diese Alkaloide auch durch die Haut
(vor allem bei Verletzungen) aufgenommen werden, verbietet sich auch die
äußerliche Anwendung.

Fra : sailor99

Dato : 05-05-02 19:28

Jeg købte en portion for måske 12 år siden på apoteket, men det hjælper dig
jo desværre ikke, hvis man har stoppet salget. - Blandet i rå linolie giver
det olien en rød farvetone, der bliver flottere med årene.

Hvilken forklaring giver apotekerne?

Mvh
Georg

Fra : Jaime

Dato : 05-05-02 20:17

Hej Martin

Prøv i en forretning der forhandler "alternativ medicin & planter". Der var
måske en mulighed, også selvom planten ikke ligefrem bruges til nutidens
medicinfremstilling.

Mvh Jaime

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-05-02 20:52

En veninde arbejder i Matas og har kontaktet de forskellige leverandører af
naturmidler. Der er ingen der kan skaffe den. Det hænger nok sammen med, at
man har fundet ud af, at den kan give leverskader og kan være
kræftfremkaldende, selv ved alm. kontakt med huden. Så jeg tror jeg ser mig
om efter et andet naturfarvestof med lignende farve.

Nogle nye forslag?????

Mvh
Martin

Fra : M Sørensen

Dato : 06-05-02 08:38

Find en gammel materialist, han kan garanteret skaffe det
matas har ikke meget af den slags

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 06-05-02 13:11

Hej Martin,

Har din veninde mulighed for at fremskaffe, henvise eller på anden måde
dokumentere for sammenhængen mellem leverskader og kræft? Du må ikke forstå
det som et angreb, blot at jeg selv benytter alkannaroden som farveemne, og
derfor er meget interesseret i, ved selvsyn, at få konstateret om en sådan
sammenhæng er videnskabeligt funderet eller ej. Desuden vil jeg høre dig om
du ved, hvornår Matas ophørte med salget af denne rod? Sidst jeg købte, var
for 3/4 år siden.

/Thomas

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-05-02 23:03

Hej Thomas

Jeg vil prøve at grave lidt i det. Mit andet indlæg i denne "diskussion" har
jeg fundet på en tysk hjemmeside som bl.a. omhandlede salg af div.
naturpræparater. Jeg er selv interesseret at vide hvilke videnskabelige
beviser der ligger bag deres "påstande".

Martin

Fra : Mogens

Dato : 06-05-02 16:51

For cirka 3 måneder siden købte jeg en pose hos Matas i Sønderborg, det var
der ingen problemer i, den kostede 20 kr. og der er nok til min tid. Prøv at
ringe til biksen og få dem til at sende det tlf. 74422858

MVH
Mogens