Flere email - på samme udbyder
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-05-02 18:09

Hejsa
Min primær email-udbyder er teledanmark. Her har familien hver deres email.
Vi har 2-3 computere i et lokat netværk.
Problem: Når sønnen tjekker sin email (med Calypso) får han også mine
mails, han sletter dem dog ikke hos TDC. Når jeg tjekker min mail, får jeg
også hans. Jeg bruger IncrediMail (det kan ændres).
Jeg vil kun have mine og han vil kun have sine - men hvordan ?
Hvad gør I derude ?

Der må være masser af mennesker der har samme problem da man jo typisk får
4-5 mail adresser hos sin udbyder.

Hilsen Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 18:16

Sun, 5 May 2002 19:09:14 +0200, skrev "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk>:

>Jeg vil kun have mine og han vil kun have sine - men hvordan ?

Det kan ikke lade sig gøre.

Hos TDC har I kun en postkasse og de andre adresser er kun
aliaser og det vil derfor altid være den, der først henter mails,
der vil få dem.

I kan oprette ekstra (gratis) netbasisabonnement og bruge
mailkontoen der eller finde en anden service, der tilbyder pop3
mail.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jan

Dato : 05-05-02 20:11

> I kan oprette ekstra (gratis) netbasisabonnement og bruge
> mailkontoen der eller finde en anden service, der tilbyder pop3
> mail.

Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på flg. (fra Netbasis Produktblad):
"TDC Internet A/S forbeholder sig ret til at opsige abonnementsaftalen, hvis
der ikke er genereret forbrugstaksering i mere end 3 måneder, jvf. gældende
kundevilkår."

At tjekke email fra en anden opkobling (fx. ADSL) genererer ikke
forbrugstaksering. Man skal altså logge sig på basisabonnementet mindst en
gang hver 3. måned, for at det ikke skal blive lukket.

/Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 20:24

Sun, 5 May 2002 21:11:09 +0200, skrev "Jan" <jan@ingenmail.dk>:

>Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på flg. (fra Netbasis Produktblad):

Jeg ved det, men det sker ikke i praksis.

TDC har selv anbefalet det i deres husstandsomdelte TDC-magasin,
bl.a.

Skulle TDC endelig begynde på det får man trods alt en måneds
varsel.

Fra : Jan

Dato : 06-05-02 22:40

> Jeg ved det, men det sker ikke i praksis.

JO!
Jeg arbejder der :)

> TDC har selv anbefalet det i deres husstandsomdelte TDC-magasin,
> bl.a.

Nej, det er da helt sikkert de ikke har.

> Skulle TDC endelig begynde på det får man trods alt en måneds
> varsel.

Vi er skam i fuld gang med det.

/Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 00:05

Mon, 6 May 2002 23:39:40 +0200, skrev "Jan" <jan@ingenmail.dk>:

>Nej, det er da helt sikkert de ikke har.

Ellers ville jeg ikke skrive det.

De gjorde det i det nummer, der kom i begyndelsen af året.

Jeg skal prøve at se, om jeg har gemt det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 00:08

Mon, 6 May 2002 23:39:40 +0200, skrev "Jan" <jan@ingenmail.dk>:

>Jeg arbejder der :)

Det er jo ikke lige til at se...

Du bruger Sunsite som newsserver og er opkoblet gennem Stofanet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 03:06

Mon, 6 May 2002 23:39:40 +0200, skrev "Jan" <jan@ingenmail.dk>:

>Vi er skam i fuld gang med det.

Se <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/tdc.jpg>

Spørgsmålet drejer sig ganske vidst om, når man skifter til BB
fra en pstn/isdnløsning, kan beholde sin mailadresse.

Jeg skiftede min Nettid ud med Netbasis, da jeg fik BB og
forventer at kunne beholde min mailadresse, bl.a. på grundlag af
ovennævnte svar i TDC-magasinet.

Selvom det hedder sig at være flere TDCejede firmaer, der står
for de forskellige opkoblingsmuligheder, er det utroligt at man
ikke kan lave det, så man kan beholde sin mailadresse (og
hjemmesideplads).

Det er jo blot, når man registrerer sig, at oplyse om at man vil
beholde sin eksisterende.
Det må kunne laves uden store problemer.

Jeg kunne f.eks. godt beholde mit mobilnummer, da jeg skiftede
til duet selvom det er også er to forskellige TDCfimaer, der står
for det.

TDC burde tilbyde deres kunder mulighed for flere postkasser, når
de andre ispere kan.
Det ville skabe flere tilfredse kunder.
Hvis det endelig skal være, så tror jeg godt at nogen ville
betale et mindre beløb for det.

Spørgsmålet har ikke mere noget med mail+news at gøre, så der er
sat X-fut til news:dk.edb.internet.udbydere.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-05-02 21:17

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er jo blot, når man registrerer sig, at oplyse om at man vil
>beholde sin eksisterende.
>Det må kunne laves uden store problemer.

Jeg brugte vist langt over en time i telefonen ialt, da jeg skiftede fra
Netexpress ADSL til Oncable Webspeed Kabelinternet.

Først og fremmest var der ingen i supporten ved TDC Internet eller Oncable der
vidste om jag kunne beholde min gode korte e-mail adresse (og det er ikke den
jeg bruges her på news .

Men det endte vist ud i noget med at Oncable ikke kan overtage TDC Internet's
kundenumre...

Så nu har jeg e-mail adresser ved TCD Internet (Netbasis) og adgangen til nettet
gennem Oncable Webspeed.

Alt i alt en farlig masse bøvl, men det er jo heldivis 80 telefonnumre til
servicen ved "begge" firmaer.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-02 21:32

Tue, 07 May 2002 20:16:49 GMT, skrev ok@mail.tele.dk (Ove
Kjeldgaard):

>Men det endte vist ud i noget med at Oncable ikke kan overtage TDC Internet's
>kundenumre...

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at overtage kundenummer.

Det burde kunne laves så man ved oprettelse/registrering
tilkendegav, at man vil beholde en eksisterende TDCadresse.

Alt andet er noget pjat og giver utilfredse kunder.

Fra : DonE

Dato : 05-05-02 18:22

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
Bruger du WindowsXP ?
/DonE

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 18:54

Sun, 5 May 2002 19:21:49 +0200, skrev "DonE"
<don_e@mail1.stofanet.dk>:

>Bruger du WindowsXP ?

Hvad forskel skulle det gøre, når man kun har en postkasse?

Det kan brugere ikke gøre noget ved.

Iøvrigt klipper du lidt hårdt, det ville være rart, hvis du
startede med at citere et par linjer af det, du svarer på.

Fra : DonE

Dato : 05-05-02 19:42

> Hvad forskel skulle det gøre, når man kun har en postkasse?

Nåh, jeg tænkte bare på at så kunne han jo
oprette sønnen i en brugerprofil!
Og der ved få adgang til han's 'eget' post pro(Outlook)
Det har vi brugt her. Men jeg ved ikke lige om Calypso
er en pop3 mail.
/DonE

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 19:55

Sun, 5 May 2002 20:42:24 +0200, skrev "DonE"
<don_e@mail1.stofanet.dk>:

>Men jeg ved ikke lige om Calypso
>er en pop3 mail.

Calypso er et mailprogram.

Du har, så vidt jeg ved, flere poskasser hos Telia, det har man
ikke hos TDC.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 06-05-02 13:11

Tak skal I ha` for jeres svar. Jeg er vist nødt til at bide i det sure æble
og bruge Outlook Express på begge maskiner - så har jeg nemlig muligheden
for at lave nogle Meddelelsesreglner, hvilket giver mig de options jeg
spurgte efter.
Men jeg kan nu bedre lide Calypso (Gratis) og IncrediMail (Shareware).

Mvh. Bo

Bo - bo@pc.dk: XP
Sønnen - mcfrag@pc.dk: Win98-se

Fra : hha

Dato : 06-05-02 13:23

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad gør I derude ?
>
> Der må være masser af mennesker der har samme problem da man jo typisk får

i OUTLOOK Express kan du lave regler , som ikke henter mailen fra serveren
når f.eks Til navnet er XXXXX

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 06-05-02 14:32

> når f.eks Til navnet er XXXXX

Yepper - det gør jeg nu. Men ærgerligt at jeg ikke kan gøre det med f.eks
Incredimail og Calypso.

Hilsen Bo

Fra : DonE

Dato : 06-05-02 14:39

> serveren
>
> Yepper - det gør jeg nu. Men ærgerligt at jeg ikke kan gøre det med f.eks
> Incredimail og Calypso.
Ta' et kik på www.coolnames.dk som er en gratis pop3
/DonE