Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor ikke en gruppe dk.binaer.foto
Fra : JPo

Dato : 05-05-02 17:45

Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor der ikke er en gruppe der hedder
dk.binaer.foto. Hvor viser man ellers sine billeder her i gruppen?

mvh.
jpo

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-05-02 18:34

> Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor der ikke er en gruppe der hedder
> dk.binaer.foto. Hvor viser man ellers sine billeder her i gruppen?

På ens hjemmeside...... ?

Fra : Thostrup

Dato : 05-05-02 19:20

> Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor der ikke er en gruppe der hedder
> dk.binaer.foto. Hvor viser man ellers sine billeder her i gruppen?

Det virker ellers som en meget god ide at få oprettet en sådanne gruppe ...

Mvh

Thostrup

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-05-02 20:52

Thostrup wrote:

> Det virker ellers som en meget god ide at få oprettet en sådanne
> gruppe ...

Jeg kan ikke se at det er en fordel, der er mange incl. undertegnet, som
slet ikke ønsker at abonnere på en binaer-gruppe, da man risikerer at et
indlæg kan være attachet et script, der gør ubehaglige ting ved ens computer.

Alle danske Internetudbyderne tilbyder jo deres kunder plads til en 20
Mb hjemmeside, som de ikke engang skal betale ekstra for, den er
inclusive i deres abonnementet.

Man behøver ikke at kunne html for at placere et eller flere billeder på
en sådan hjemmeside, man skal bare oprette hjemmesiden hos sin
Internetudbyder, og så skal ha' fat et gratis FTP-program, med det
uploader man bare jpg-filerne til hjemmeside adressen, så kommer de til
at ligge i et directory, på samme måde, som det jeg har lavet til Aldi-billedet.

Det eneste man skal sørge for, er at billedernes fil-navne max må være
på 24 bogstaver, det skal være med små bogstaver, de må ikke indholde
æøå eller ordmellemrum, og så skal de slutte med .jpg

Fra : Anders Bystrup

Dato : 06-05-02 07:10

Eller bruge det gratis program Irfanview til at lave thumbnails og html
fil......

Anders

Fra : up

Dato : 05-05-02 23:52

Thostrup skrev:

> [...]

Hidtil har man vist dem i dk.binaer eller en hjemmeside.

> Det virker ellers som en meget god ide at få oprettet en sådanne gruppe

Tjae.....why not?

Mvh up

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 06-05-02 08:42

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-02 09:27

Thomas Heide Clausen wrote:

> Det var da noget sludder ;)
>
> Du har ikke ret i begrænsningerne om filnavnes længde og udseende
.....cut...

Internettet er andet og mere end windows pc'er med internet explorer
istalleret, så hvis directoryet skal være kompatibel med alle platforme,
operativsystemer og browsere/versioner, så er det fornuftigt at man
holder sig indenfor de begrænsninger jeg oplyser.

Der har været mange eksempler på, at brugere i denne gruppe, har brugt
meget tid på at lave en hjemmeside med deres billeder, hvor det så viser
sig, at billederne ikke kan ses fra andre platforme, fordi der f.eks. er
ordmellemrum i billedernes fil-navne.

Og JPEG er det mest udbredte fil-format, der understøttes af alle
browsere og billedbehandlingsprogrammer, så hvorfor vil du absolut
forplumre snakken.

Mit indlæg henvender sig jo netop til dem, der ikke har en masse viden
om at lave hjemmesider, og er en anvisning på hvordan de kan ta'
billederne direkte fra kameraet, og smide dem på Internettet.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 06-05-02 10:34

Fra : Morten Winther

Dato : 06-05-02 00:32

> Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor der ikke er en gruppe der hedder
> dk.binaer.foto. Hvor viser man ellers sine billeder her i gruppen?

Du kan jo også oprette et album på www.megapixel.dk og gemme dine billeder
der.

Så kan du nemt dele dine billeder med andre og det er rimmelig nemt at gå
til.

/ morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-02 01:24

Morten Winther wrote:

> Du kan jo også oprette et album på www.megapixel.dk og gemme dine
> billeder der.
>
> Så kan du nemt dele dine billeder med andre og det er rimmelig nemt
> at gå til.

Har www.megapixel.dk ikke nogle begrænsninger på de enkelte billeders
størrelse, i nogle tilfælde, er der jo behov for at udveksle et billeder
i høj opløsning.

Fra : Morten Winther

Dato : 06-05-02 09:35

> Har www.megapixel.dk ikke nogle begrænsninger på de enkelte billeders
> størrelse, i nogle tilfælde, er der jo behov for at udveksle et billeder
> i høj opløsning.

Nej det er der ikke. Det vil sige hvis du oploader via browser må billedet
max fylde 2 mb, men hvis du bruger ftp, som jeg anbefaler, kan du oploade
meget store billeder.

/ morten

Fra : HSC

Dato : 06-05-02 11:29

Men selv ideen om en binær gruppe, synes jeg da er meget god. Det er sjovt
at se hvad andre tager billeder af, og hvordan. Og så er det da lidt nemmere
at se dem når de er samlet ét sted, frem for 100 hjemmesider.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-02 12:19

HSC wrote:

> [...]
> sjovt at se hvad andre tager billeder af, og hvordan. Og så er det
> da lidt nemmere at se dem når de er samlet ét sted, frem for 100

En binaer foto-gruppe vil lyn-hurtigt blive fyldt med pornobilleder, så
de evt. fordele er til at overse, og dem der har hjemmesider vil nok
ikke skifte taktik og poste deres fotos i en binaere gruppe, så det vil
blot blive endnu et sted med billeder.

Fra : HSC

Dato : 06-05-02 15:04

Det må jo være op til folks seriøsitet, at poste billeder af relevans,
ligesom det er op til dem at poste i den rette news group. Der er jo ikke de
store problemer med "justitsen" hvis folk poster forkert.

Om folk ikke vil poste dem i en newsgroup OG på deres hjemmeside, er jo op
til dem. Jeg tror de vil få flere der ser deres billeder, og der er vel også
dem der ikke får deres billeder "ud i verden" fordi de ikke har en
hjemmeside at poste på, eller har den fornødne viden til at få lavet en
hjemmeside.

Just my 2 cents

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-02 15:55

HSC wrote:

> Det må jo være op til folks seriøsitet, at poste billeder af relevans,
> ligesom det er op til dem at poste i den rette news group. Der er jo
> ikke de store problemer med "justitsen" hvis folk poster forkert.

Det er ikke denne gruppes brugere, der vil begynde at poste porno i en
binaer foto gruppe, det er alle mulige uvedkommende, og det vil ikke
kunne holdes væk, for gruppen er jo beregnet til fotos.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-05-02 17:11

> Det er ikke denne gruppes brugere, der vil begynde at poste porno i en
> binaer foto gruppe, det er alle mulige uvedkommende, og det vil ikke
> kunne holdes væk, for gruppen er jo beregnet til fotos.

Desuden vil billeder ofte kun være tilgængelige i kort tid pga. de enkelte
postings størrelser.

http://photos.yahoo.dk er også en nem mulighed for at dele billeder med
andre

/A

Fra : HSC

Dato : 07-05-02 10:41

Hmmm. måske har du ret

Et side sp. - hvilket program bruger du til at holde styr på dine billeder,
tumbnails og hjemmeside ? (går ud fra at det er samme program du bruger til
alle 3 dele )?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 11:20

HSC wrote:

> Et side sp. - hvilket program bruger du til at holde styr på dine
> billeder, tumbnails og hjemmeside ? (går ud fra at det er samme
> program du bruger til alle 3 dele )?

Min hjemmeside er det værktøj, som holder styr på mine billeder, hvis du
ser på preview-arkne, så er der dato og årstal under hvert billede, og
da jeg lagrer de højtopløste originaler på CD-ROM'er i dato orden, hvor
originalerne har samme fil-navn som på hjemmesiden, så kan jeg finde en
højtopløst original inden for et par minutter, og det er ikke en teori,
det holder i praksis.

På CD'erne lagrer jeg billederne som højopløste TIF'er, som fylder
mellem 15 og 20 Megabyte pr. billede, derfor får billederne en anden
extension, d.v.s. at et billeder der i galleriet hedder
svampe_paa_trae-28.jpg - hedder så svampe_paa_trae-28.tif i det
højtopløste arkiv.

Jeg bør måske lige tilføje, at dato'en og årstalet automatisk bliver
genereret ud fra data skjult i billedfilens header, så selv om jeg laver
store ændringer i min hjemmesides struktur, så vil der ikke ske noget,
systemet vil stadig fungere.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 23:09

JPo wrote:

> Jeg sidder og undrer mig over, hvorfor der ikke er en gruppe der
> hedder dk.binaer.foto. Hvor viser man ellers sine billeder her i
> gruppen?

Du/vi kan bare bruge news:swnet.binaries.fotografi - det er en binaer
gruppe der hører til den svenske fotogruppe news:swnet.fotografi - de er
vældig flinke, og de har helt sikkert ikke noget imod, at der postes
flere billeder i gruppen.