Printserver, hvordan er det lige?
Fra : BeerHunter

Dato : 05-05-02 17:19

Hej

Jeg har fået fat i en lille ekstern printserver (ExtendNet DX 2851C), men
hvordan er det lige jeg får den til at virke, jeg er ganske novice i
printservere???

Mvh. Brian

Fra : Mikael Winther Berte~

Dato : 18-05-02 20:08

On Sunday 05 May 2002 18:18, BeerHunter wrote:

> [...]
>
> Jeg har fået fat i en lille ekstern printserver (ExtendNet DX 2851C), men
> hvordan er det lige jeg får den til at virke, jeg er ganske novice i

Jeg forventer du bruger Window$ og svarer ud fra den forudsætning...
(Jeg bruger selv Linux, så jeg skal undskylde for evt. ufuldstændige svar)

Mange printservere har en opsætning så de henter en IP-adresse fra en DHCP
server. Når du kender IP-adressen på din printserver, skal du bruge telnet
til opsætningen af selve printserveren.
Hvis din printserver IKKE henter sin IP-adresse fra en DHCP, skal du bruge
et program der, vistnok, hedder ARP.(?)

I window$ skal du installere printeren som en netværksprinter -> tilføje en
port (LCP(?)) -> angive IP-adressen på din printserver + evt. lidt andre
ting.
Prøv dig lidt frem, og kom med nogle konkrete spørgsmål, så skal jeg hjælpe
dig så godt jeg kan...

Mikael

Fra : Toke Koustrup

Dato : 19-05-02 23:04

Hej Brian
Jeg bruger selv en Intel (et eller andet, kan ikke sen den fra hvor jeg
sidder) i både Linux og Windows. Opsætningen i Windows er ganske ligetil, da
jeg bare bruger stifinderen til at finde printerserveren på nettet og
derefter dobbeltklikker på printeren. (printerserveren er IKKE en computer
men en lille box - net ind LPT ud). Windows spørger derefter efter en driver
som jeg siger ligger i mit CDROM.

Printerserveren henter her selv en IP via DHCP

Mvh
Toke