Besvær med menu
Fra : Per

Dato : 05-05-02 16:35

Jeg er i FP 2000 ved at lave en menu. Jeg har hentet et
javascript på nettet. Det er en menu med dropdown undermenuer i
stil med dette

Forside{
Linktekst1.1;URL=http://www.Linkadresse1.1;TARGET=_self
}

Der dropper så en link ned under overskriften Forside, der hedder
linktekst 1.1 og som man så kan klikke på og så ryger man til en
anden side( www.Linkadresse 1.1), M E N her kommer spørgsmålet.
Hvad gør jeg når der slet ikke skal være en undermenu til
Forside. Det skal bare være sådan at når man klikker på Forside
så ryger man til Forside. Jeg kan sagtens få det hele til at
virke sålænge der er undermenuer, men når der IKKE skal være
undermenu så ved jeg ikke hvad jeg skal skrive. Håber der er lidt
hjælp derude. Jeg er lidt af en nybegynder.

mvh
Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 17:24

Sun, 5 May 2002 15:34:49 +0000 (UTC), skrev Per
<pha@themail.com>:

>Jeg er i FP 2000 ved at lave en menu. Jeg har hentet et
>javascript på nettet. Det er en menu med dropdown undermenuer i
>stil med dette

Fortæl, hvilket script det er.
Et link til siden, hvor du har hentet det eller en upload af din
side med scriptet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per

Dato : 05-05-02 18:39

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

klip: Fortæl, hvilket script det er.

Hej Knud! Her er scriptet. Jeg har lavet en side med tre rammer.
En øverst. En til venstre med menuen, og en hovedside. Når man
klikker på menuen ændres hovedsiden. Det første link i menuen
skal være "Forside" og der skal ikke være noget undermenuer der.
Som scriptet ser ud nu er der en undermenu under Linktekst1,
nemlig linktekst 1.1 Det skal der ikke være. Her er det script
jeg har fundet på nettet:

<applet code="DropDownMenu.class" width="150" height="400"
align="center">
<param name="ROOT" value="Menu;STATE=EXPANDED;TARGET=">
<param name="SITEMAP"
value="
Linktekst1{
Linktekst1.1;URL=http://www.Linkadresse1.1;TARGET=_self
}
Linktekst2{
Linktekst2.1;URL=http://www.Linkadresse2.1;TARGET=_self|
Linktekst2.2;URL=http://www.Linkadresse2.2;TARGET=_self|
Linktekst2.3;URL=http://www.Linkadresse2.3;TARGET=_self|
Linktekst2.4;URL=http://www.Linkadresse2.4;TARGET=_self|
Linktekst2.5;URL=http://www.Linkadresse2.5;TARGET=_self
}
Linktekst3{
Linktekst3.1;URL=http://www.Linkadresse3.1;TARGET=_self|
Linktekst3.2;URL=http://www.Linkadresse3.2;TARGET=_self|
Linktekst3.3;URL=http://www.Linkadresse3.3;TARGET=_self|
Linktekst3.4;URL=http://www.Linkadresse3.4;TARGET=_self|
Linktekst3.5;URL=http://www.Linkadresse3.5;TARGET=_self
}
Linktekst4{
Linktekst4.1;URL=http://www.Linkadresse4.1;TARGET=_self|
Linktekst4.2;URL=http://www.Linkadresse4.2;TARGET=_self
}
Linktekst5{
Linktekst5.1;URL=http://www.Linkadresse5.1;TARGET=_self|
Linktekst5.2;URL=http://www.Linkadresse5.2;TARGET=_self|
Linktekst5.3;URL=http://www.Linkadresse5.3;TARGET=_self|
Linktekst5.4;URL=http://www.Linkadresse5.4;TARGET=_self|
Linktekst5.5;URL=http://www.Linkadresse5.5;TARGET=_self
}
">
<param name="STYLE" value="3D">
<param name="FONTFACE" value="arial">
<param name="FONTSIZE" value="14">
<param name="FONTSTYLE" value="bold">
<param name="SUBFONTFACE" value="arial">
<param name="SUBFONTSIZE" value="12">
<param name="SUBFONTSTYLE" value="plain">
<param name="BACKGROUND_IMAGE" value="none.jpg">
<param name="BACKGROUND_COLOR" value="D3E3D3">
<param name="FONT_COLOR" value="336600">
<param name="HIGHLIGHT_COLOR" value="800000">
<param name="TRIANGLE_UP_COLOR" value="800000">
<param name="TRIANGLE_DOWN_COLOR" value="336600">
<param name="TRIANGLE_OFFSET" value="5">
<param name="TRIANGLE_WIDTH" value="10">
<param name="BGIMAGE_ALIGN" value="center">
<param name="BGIMAGE_VALIGN" value="center">
<param name="DefaultTarget" value="_self">
</applet>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 18:57

Sun, 5 May 2002 17:38:45 +0000 (UTC), skrev Per
<pha@themail.com>:

>Hej Knud! Her er scriptet.

Kan jeg ikke bruge til noget, jeg forstår ikke helt problemet, da
jeg ikke kan se menuen i funktion.

Der mangler classfilen i det du sender (og du kan ikke poste den
her).

Så kom med et link til siden, hvor du har hentet appletten eller
upload en testside.

Fra : Per

Dato : 05-05-02 20:34

> [...]
>
> Kan jeg ikke bruge til noget, jeg forstår ikke helt problemet, da
> jeg ikke kan se menuen i funktion. Så kom med et link til siden,

http://www.egenhjemmeside.dk/Java/2/Menu2.asp

Jeg ønsker simpelthen ingen undermenu under tekstlink1. I tekstlink1
skal der stå "Forside" Er man i rammen til højre (hovedrammen) på en
eller anden side, så klikker man på "Forside" og kommer tilbage til
den første side i hovedrammen (højre ramme)

Med venlig hilsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 21:07

Sun, 5 May 2002 19:34:18 +0000 (UTC), skrev Per
<pha@themail.com>:

>Jeg ønsker simpelthen ingen undermenu under tekstlink1

Nu når jeg ser den, forstår min gamle hjerne det.

Jeg tror bare desværre ikke, det kan lade sig gøre.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 05-05-02 21:05

"Per" <pha@themail.com> escribió en el mensaje

> http://www.egenhjemmeside.dk/Java/2/Menu2.asp
>
> Jeg ønsker simpelthen ingen undermenu under tekstlink1. I tekstlink1
> skal der stå "Forside"

Hej, jeg bruger den menu på f.x.
http://www.dansk-oss.com/malaga/malaga/31byer/macharav.htm, dog uden
rammer, der kan du se, hvordan man kan gøre. (Tilbage til ruterne).
thomas

Fra : Per

Dato : 05-05-02 21:38

Tak til jer begge. Thomas fordi det var lige det jeg manglede, og Knud
for hans altid store villighed til at hjælpe alle.