fjerne byggesillicone
Fra : Sandman

Dato : 05-05-02 11:33

Er der en nem måde at fjerne byggesillicone (grå fugemasse - hård udvendig
og blød indvendig) fra mursten og fuger?

mvh Leif

Fra : Per H

Dato : 05-05-02 12:19

On Sun, 5 May 2002 12:33:05 +0200, "Sandman" <dksandman@hotmail.com>
skrev:

det tror jeg ikke at der er. det er vist bare at skære det af med
standleykniv

det er ik helt nemt af få pænt

>Er der en nem måde at fjerne byggesillicone (grå fugemasse - hård udvendig
>og blød indvendig) fra mursten og fuger?
>
>mvh Leif

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Sandman

Dato : 05-05-02 13:48

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> det tror jeg ikke at der er. det er vist bare at skære det af med
> standleykniv
>
> det er ik helt nemt af få pænt
>
> Vh Per
> ICQ 8212837

Nej, helt nemt er det ikke, og svært at få pænt vil jeg give dig ret i -
ellers tak for svaret.

mvh Leif

Fra : LARS FISCHER

Dato : 05-05-02 19:30

Hej
Der findes et middel der kan opløse sillicone men jeg ved ikke hvordan det
virker du kan få det i byggemarkeder.

Hilsen Lars

Fra : Peter

Dato : 06-05-02 22:30

- - - - -

Mon det er silicone - med den beskrivelse, jeg mener silicone hærder helt
igennem.
Det lyder lidt som acrylfugemasse. Men hvordan man fjerner det?
Jeg tror jeg ville skære det hårde væk, og så tage det sidste af det bløde
med vand og en skrubbe-svamp.
Evt. med lidt sæbe (eller måske sprit).

Hilsen, Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-02 23:33

Peter <peter@ishoejby.dk> skrev i en news:ab6sed$9ev$2@sunsite.dk...
> [...]
> Det lyder lidt som acrylfugemasse. Men hvordan man fjerner det?
> Jeg tror jeg ville skære det hårde væk, og så tage det sidste af det bløde

Du må være inde på noget af det rigtige. Jeg ville bruge varmeblæser
forsigtigt, sidder der noget indsuget i stenen tilbage har det ikke
betydning for vedhæftning af nyt. Men skal det helt væk, kunne motorrens,
benzin eller lign. komme på tale.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Skufle

Dato : 07-05-02 21:45

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> [...]
> betydning for vedhæftning af nyt. Men skal det helt væk, kunne
> motorrens, benzin eller lign. komme på tale.

Jeg fået bygget til huset, skulle derfor syre murværk af, og fandt ud af at
syren også klarer acryl fugemasse uden problemer.

Steen

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 22:02

"Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote in news:ab6sed$9ev$2@sunsite.dk:noget der
ligner dette

> [...]
>
> - - - - -
>
> Mon det er silicone - med den beskrivelse, jeg mener silicone hærder helt

Acrylfugemasse hærder hele vejen igennem. Typen er den
gamle som Secomastic som var forgængeren til byggesilicone
a la' Secoelastic N og de moderne siliconepolymertyper i
dag.
Secomastic-typen var populær i 70-erne som afløsning af
cementfugen.
Produktet til at fjerne rigtig silicone forhandles af DANA Lim