tvout på ASUS v7100 Geforce2 MX
Fra : Kim Sørensen

Dato : 22-11-00 09:42

Jeg har nogle problemer med at få farve på billedet på tv'et, jeg synes
efterhånden at jeg har prøvet alt, er der nogen der kan fortælle mig om jeg
har overset noget, eller give mig et eller andet forslag.

(Jeg kan lige nævne at jeg har et Sony Triniton som understøtter NTSC)
Jumper på kortet står på PAL.
Jeg har prøvet de 2 medfølgende kabler: svhs-svhs og composite de giver
begge samme resultat (composite har jeg både prøvet i phono-stik foran + i
et scartkabel)
Min playstation kan fint vise NTSC spil i farver, også i phono-stikkene
foran, så jeg gætter på at jeg har overset noget i min opsætning.
Jeg har prøvet ASUS's 6.18 drivere og Nvidia's 6.34 i både Win98 og Win2k,
og forsøgt samtligte PAL-modes.
Når jeg i twinview scanner efter connections, finder den ikke tv'et, men jeg
kan godt vælge det.

Skal jeg bruge nogle andre kabler end de medfølgende, eller er det drivere
eller opsætning det er galt med. Jeg har også kort forsøgt at bruge
TVCC2000, det er måske det program der er vejen frem?

Hjælp mig!

/Kim

Fra : Bear

Dato : 22-11-00 22:28

> Skal jeg bruge nogle andre kabler end de medfølgende, eller er det drivere
> eller opsætning det er galt med. Jeg har også kort forsøgt at bruge
> TVCC2000, det er måske det program der er vejen frem?

Jeg bruger TVCC2000, det er det eneste der kan udnytte fjernsynet
ordentligt. Det software fra Asus der følger med, laver ens 25" om til et
14" og det er slet ikke til at holde ud til at se på.

Jeg har også prøvet 1000vis af gange at få kortet til at forstå, at det skal
køre PAL, men uden held.

Bear

"I hope life isn't a joke, because I don't get it."
ICQ: 2745075

Fra : Kim Sørensen

Dato : 24-11-00 11:04

dvs. at du heller ikke kan få farve på??

er der overhovedet nogen som har fået kortet til at virke med farve på
skærmen?

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 10:47

Fra : Kim Sørensen

Dato : 29-11-00 10:47

Hej Bjørn...hvis du på et eller andet tidspunkt får det til at virke, gider
du så fortælle mig hvordan??

Fra : Sven

Dato : 29-11-00 18:52

Hvis du har billede og lyd, men ingen farver, så tyder det på, at dit TV
behandler signalet fra din PC som et CBVS signal (det er den type signaler
der kommer fra bl.a. et scartstik i en video). Så kommer netop denne fejl.
Det er altså i dit TV du skal ændre indstilling til SVHS.

Jeg må selv skifte mit TV frem og tilbage når jeg skifter mellem video'en og
min DVD-afspiller, da denne kører SVHS.

Mine erfaringer fra PC til TV kommer fra et ældre (men godt) TNT2 Ultra med
TV-out, og også med dette kort skulle TV'et indstilles til SVHS på AV
indgangen for at få farverne med, så det er sandsynligvis ikke hverken
videokort eller drivere det er galt med.

Sven

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-11-00 15:52

On Wed, 29 Nov 2000 18:51:31 +0100, "Sven" <sven@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>indgangen for at få farverne med, så det er sandsynligvis ikke hverken
>videokort eller drivere det er galt med.

Jeg kører tvungen composite på s-video stik for at få farver på, du
kan med tvtool 4.6 sætte flueben til force composite eller 4.8 vælge
vhs istedet for s-vhs.
Problemet ligger i mit tv som ikke forstår s-vhs signalerne.

mvh
MA