Compaq Server
Fra : Allan Larsen

Dato : 05-05-02 08:43

Har lige et spørgsmål til en compaq server!

Det drejer sig et om en Compaq Proliant ML330

Inde i bios står der: Sporingsnummer for edb -aktiv!!

Hvad betyder det, og hvordan skal det forståes??

Mvh

Allan

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 05-05-02 20:40

"Allan Larsen" <Fiskemanden@mail.dk> wrote:

> Inde i bios står der: Sporingsnummer for edb -aktiv!!
> Hvad betyder det, og hvordan skal det forståes??

Jeg vil tro at det skal oversættes til det engelske asset tag, altså et
mærke som virksomheden sætter på deres udstyr.

Man kan så vælge at have en database indeholdende diverse oplysninger om
enheden, hvilke oplysninger der er relevante afhænger af virksomheden.

Det er ganske praktisk i større virksomheder, men oftest bruges en fysisk
tag.

Mere: www.google.com/search?q=asset+tag

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : NHWP \(6400\)

Dato : 14-06-02 10:57

Hos Compaq betyder det.

At de til en hver tid kan opsnuse hvilken hardware der er monteret i din
maskine
men det bliver kun brugt ved support ...