må institutioner brænde en kopi af deres o~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-05-02 08:24

Spørgsmålet kommer sig af at jeg sad og læste
http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/bornholm/reg_nyhed.exe?appflg=p&site=bornholm&traad=120275&id=215306&bcat=1000&ecat=1099

Hvor der fortælles at insitutionen ikke må brænde en kopi af
originale CD'er. Men kan en institution ikke anses for at være
en hustand ?? og dermed må de vel godt kopiere cd'er så børnene
ikke skader original cd'erne.

Yderligere står der at institutionen ikke må leje eller købe
videofilm for at fremvise dem for de børn der går i institutionen.
Også det mener jeg er lovligt, men tager jeg fejl eller ?

JonB

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-05-02 12:09

> Yderligere står der at institutionen ikke må leje eller købe
> videofilm for at fremvise dem for de børn der går i institutionen.
> Også det mener jeg er lovligt, men tager jeg fejl eller ?

Det vil jeg mene du tager fejl, jeg har arbejdet i en ungdomsskole, når vi
til arrangementer(kun elever som var meldt til ungdomsskolen) ville fremvise
en film er nyere dato, lejede vi dem af et firma, jeg ikke kan huske navnet
på, jeg mener at prisen lå på ca. 4-800kr pr film, men det kan godt være jeg
husker forkert mht. prisen

Jeg vil derfor også mene at det er ulovligt at købe filmen og så fremvise
den....

mvh
Rasmus

Fra : Peter G C

Dato : 05-05-02 15:33

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

> Men kan en institution ikke anses for at være
> en hustand ??

Aldrig i livet.

> Yderligere står der at institutionen ikke må leje eller købe
> videofilm for at fremvise dem for de børn der går i institutionen.
> Også det mener jeg er lovligt, men tager jeg fejl eller ?

Ja, du tager fejl.

/Peter

--
http://www.grauslund.com