Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
2D
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 04-05-02 22:23

Hej NG

Jeg skal bruge et nyt grafikkort, men jeg ligger stor vægt på 2D da det isaæ
skal bruges til billedredigering. Men jeg skal stadig kunne spille lidt, så
lad være med at foreslå matrox G450 eller noget ligende. Men seriøst, mange
tests ligger næsten alt vægten på 3D delen.
Så hvilken chip er bedst til 2D. GF4, Radeon eller noget tredje?

mvh

Henrik

Fra : Mythos

Dato : 04-05-02 22:46

"Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

mange
> tests ligger næsten alt vægten på 3D delen.
> Så hvilken chip er bedst til 2D. GF4, Radeon eller noget tredje?

Du vil have god 2D, men vil ikke bruge Matrox, hvorfor ?
Jeg har et Matrox G400 Max, og jeg lider da ikke det store under det. Jeg
laver ret meget i Photoshop, men jeg spiller skam også, C&C Renegade, Mohaa
og andre.
Hvilken cpu har du, og hvad er der ellers i din maskine ?
Når det gælder 2D, så er det immervæk svært at komme uden om Matrox.

Kim Larsen

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 04-05-02 23:56

> Du vil have god 2D, men vil ikke bruge Matrox, hvorfor ?
Det vil jeg også godt, jeg ved at matrox er toppen hvad agår 2D, men jeg
ville bare høre om der var alternativer. Jeg har også tænkt i baner med et
matrox pci, og en form for switch box, men det bliver sikkert noget rod

> Hvilken cpu har du, og hvad er der ellers i din maskine ?
Det er til en ny maskine, så jeg ved det ikke endnu. men det bliver mok den
nye amd.

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 05-05-02 00:10

Jeg staver godt nok dårligt

Fra : Mythos

Dato : 05-05-02 06:55

> [...]
> matrox pci, og en form for switch box, men det bliver sikkert noget rod

> Det er til en ny maskine, så jeg ved det ikke endnu. men det bliver mok

Hvis du vil have kun et kort i maskinen, så tror jeg du skal kigge efter et
ATI Radeon. Jeg kender en der har sådan et i sin ene maskine (Matrox i den
anden) og han siger at ATI også er god til det med 2D, næsten på højde med
Matrox. Der er dem der har to kort i maskinen, et AGP og et PCI, hvordan det
virker, det ved jeg ikke, det må der være en anden der må forklare.

Som du skriver i det andet indlæg, at du staver dårligt, klokken var også
mange

Kim Larsen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-05-02 12:14

Henrik Ehlert wrote:

> [...]
> tests ligger næsten alt vægten på 3D delen.
> Så hvilken chip er bedst til 2D. GF4, Radeon eller noget tredje?

Det er ikke så meget chippen som resten af stumperne der sidder på
kortet der afgør billedkvaliteten, emnet har været meget debateret den
sidste uge så prøv og kig lidt tilbage i gruppen. Og ellers så er et
hurtig svar at du skal købe et ATI Radeon kort eller et Hercules Prophet
4500 (KyroII), sidstnævnte har jeg et af og det ser lige så godt ud som
et G550 på min 21" Sony F-520.

Mvh

Bruno