Jeg har klart eksamen!
Fra : Grethe Juuhl

Dato : 04-05-02 21:29

Takk til alle som har bedt for meg,jeg klarte eksamen.
Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 04-05-02 22:24

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse
> Takk til alle som har bedt for meg,jeg klarte eksamen.
> Vennlig hilsen
> Grethe
Tillykke med det og Gud velsigne dig .
Kærlig hilsen fra mig i Viborg.
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-05-02 10:18

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse

> Takk til alle som har bedt for meg,jeg klarte eksamen.
> Vennlig hilsen
> Grethe

Tillykke med det, og tak til Gud, må han fortsat velsigne dig.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 05-05-02 12:19

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse
> Takk til alle som har bedt for meg,jeg klarte eksamen.
> Vennlig hilsen
> Grethe

Det var godt "de" der har bedt ikke blev bønhørt, for så ville det ikke være
dig der havde klaret eksamen!

Tillykke!

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-05-02 17:25

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse

Tillykke med din beståede eksamen, Grethe.

> Det var godt "de" der har bedt ikke blev bønhørt, for så ville det ikke
være
> dig der havde klaret eksamen!

Øh, hvad mener du med det, Erik?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 05-05-02 17:51

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tillykke med din beståede eksamen, Grethe.

> være
>
> Øh, hvad mener du med det, Erik?

At det er godt Gud ikke har taget eksamen eller hjulpet til med en ekstra
visdom som Grethe ikke var i besidelse af, for det ville jo have været snyd.
Derfor er jeg glad for at Grethe selv tog eksamen for at vise sin dygtighed.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-05-02 19:45

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Klip!

> [...]
snyd.
> Derfor er jeg glad for at Grethe selv tog eksamen for at vise sin

Okay. Så forstår jeg bedre.

Anders Peter Johnsen

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 05-05-02 19:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i melding
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Klip!

> snyd.
> dygtighed.
>
> Okay. Så forstår jeg bedre.
>
> --
> Mvh
> Anders Peter Johnsen

Dere kan jo være morsomme (som vi kaller det her i Norge

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-05-02 23:06

> Dere kan jo være morsomme (som vi kaller det her i Norge
>
> Vennlig hilsen
> Grethe

Jo tak, det hedder faktisk også "morsomme" på dansk. Det er vist eet af de
få danske ord, I stadig bruger deroppe?

Anders Peter Johnsen

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 07-05-02 10:42

> "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse

> Jo tak, det hedder faktisk også "morsomme" på dansk. Det er vist eet af de
> få danske ord, I stadig bruger deroppe? ;-
Nei,vi har da ganske mange danskord heroppe,det oldnorskwe er jo
forsunnet,mulig at det er deres feil *ha,ha*

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-02 15:06

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i melding

> Nei,vi har da ganske mange danskord heroppe,det oldnorskwe er jo
> forsunnet,mulig at det er deres feil *ha,ha*

Nåja, der var vist også visse sprogreformer deroppe i 1850'erne som kulturel
protest over den nedarvede danske indflydelse i embedsstanden.
Men Ivar Aasens projekt, Rigsmålet eller Nynorsk, resulterede vel egentlig i
en kompromisløsning mellem oprindeligt bondenorsk og dansk?
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at læse/høre det tidligere bondenorske
engang. Det er vel lidt henad islandsk eller færøsk?

Anders Peter Johnsen

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 07-05-02 16:17

> [...]

> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at læse/høre det tidligere bondenorske
> engang. Det er vel lidt henad islandsk eller færøsk?

Ja, det stemmer det Anders.
Mvh
Grethe

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 13-05-02 11:27

On Tue, 07 May 2002 09:42:28 GMT, "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no>
wrote:

>Nei,vi har da ganske mange danskord heroppe,det oldnorskwe er jo
>forsunnet,mulig at det er deres feil *ha,ha*

Jeg synes det danske ordet "grin" er morsomt.

mvh Knut

Fra : Live4Him

Dato : 13-05-02 11:49

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> wrote in message

> Jeg synes det danske ordet "grin" er morsomt.

Ja, når man griner på norsk så græder man jo, og når noget er rart så er det
mærkeligt

jørgen.

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 13-05-02 13:46

On Mon, 13 May 2002 12:49:18 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> wrote in message

>Ja, når man griner på norsk så græder man jo, og når noget er rart så er det
>mærkeligt

Jau. Språk er artig. Da jeg jobbet i Nord-Norge, sa jeg: Er dere
klare?

Ingen forsto hva jeg mente, for "klare" betydde der "slitne" - og det
var det ingen som var. Der jeg kommer fra pleier det å bety "er dere
ferdige til å begynne med noe"

mvh Knut