Radeon 8500LE VIVO med dårlig video-in bil~
Fra : Peter Sørensen

Dato : 04-05-02 19:35

Hej

Jeg har netop sat et nyt Evil Master II Radeon 8500LE vivo kort i min
PC, men, når jeg grabber fra TV (via tuneren i min video) er billede
kvaliteten elendig.

Jeg har forsøgt med nyeste drivere fra ATI ("powered by" versioner),
nyeste fra www.powercolor.com.tw (som har lavet kortet) og nogle fra
www.rage3d.com - alle med samme resultat.

Jeg har forsøgt med to forskellige video maskiner, begge med samme
dårlige resultat. Forøvrigt virkede begge video maskiner perfekt med et
Hauppauge WinTV som jeg tidligere havde i. Hauppauge kortet + mit gamle
Matrox Mill. PCI tog jeg ud da jeg satte Radeon kortet i.

Da win2k i sin "uendelige" visdom havde valgt at smadre alle PCI+AGP
kort sammen på IRQ 11, prøvede jeg at afmontere alle andre kort
(2xnetkort+raid controller) og reinstallered win2k på en ren HD - uden
nogen som helst ændring....

Jeg har lagt et par eksempler af grabs på: http://home1.stofanet.dk/nwc/

Er Radeon kortet bare defekt? eller er der en, der har en mulig løsning
på problemet?

PC'en: Win2k, P4-2.1GHz, Asus P4S333 mobo, 768MB RAM, Promise Fasttrack
100 TX2 Raid controller, 2x60GB IBM GXP 120, 2xnetkort.

-pft

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Thomas

Dato : 04-05-02 23:04

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt et par eksempler af grabs på: http://home1.stofanet.dk/nwc/
>
> Er Radeon kortet bare defekt? eller er der en, der har en mulig løsning
> på problemet?

Har du styr på det med PAL og NTSC? Kunne godt være sådan noget der driller
dig eller også noget S-VHS / S-video indstilling. Brugte engang et Hauppauge
tv kort, som også kunne vise sådanne billeder en gang i mellem, men det
kunne løses ved at klikke på kanalvælgeren og bekræfte at man ville bruge
s-video indgangen, så kom der ordentlige farver på.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet