Classic stand-by
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 18:08

Hvad er fidusen ved at lade Classic gå på vågeblus under Mac OS X?
Bruger det mange ressourcer, at det kører i baggrunden? Det er jo en
ulempe, at det tager tid for det at vågne igen.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 06:48

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Hvad er fidusen ved at lade Classic gå på vågeblus under Mac OS X?
> Bruger det mange ressourcer, at det kører i baggrunden? Det er jo en
> ulempe, at det tager tid for det at vågne igen.

Er det ikke noget med at den mængde ram som Classic normalt bruger,
frigøres hvis den er i dvale. Classic kan altså ligge åbent i dvale uden
at ligge beslag på Mac OS X's ressourcer.

Prøv at åbne "ProcessViewer" i mappen utilities. Den giver en fin
oversigt over hvad der æder ram og cpu kræfter.

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 07:03

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Prøv at åbne "ProcessViewer" i mappen utilities. Den giver en fin
> oversigt over hvad der æder ram og cpu kræfter

Classic hedder iøvrigt "TruBlueEnviroment".

(I ProcessViewer så jeg også lige, at Navigator/Chimera stod og slugte
85% af CPU's kræfter selv om den lå gemt, og ikke havde været brugt i
flere timer. Underligt, men det er jo også kun en beta, så mon ikke
programmet mangler evnen til at slippe sine ressourcer??!)
Martin

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 13:03

> [...]

> flere timer. Underligt, men det er jo også kun en beta, så mon ikke
> programmet mangler evnen til at slippe sine ressourcer??!)

Tjek om det ikke skulle være et åbent Chimera vindue med en animeret gif
eller lignende der spiser CPU tid. I øvrigt opfører Mozilla sig ikke
regelmenteret mht. til at gå ned på 0%, når alle vinduer er lukket, men
det gælder også for IE.

Så vidt jeg har observeret er Omniweb den eneste browser, der består
denne diciplin til UG.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 17:20

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Tjek om det ikke skulle være et åbent Chimera vindue med en animeret gif
> eller lignende der spiser CPU tid.

Browseren havde kun et vindue åbent, (uden "tabs"). Indholdet kunne
næsten ikke være mere forskelligt end animeret gif'er og den slags; det
var nemlig resultatet af en google søgning

Martin