cocoAspell + danske ordbog
Fra : Jonas Voss

Dato : 04-05-02 13:29

Nu har jeg rodet med cocoAspells danske ordbog i et par dage, og jeg
kan ikke få den til at fungere.

Problemet er, at cocoaspell [v. 1.1] quitter ligeså snart jeg har
skrevet et ord og trykker på mellemrumstasten. Jeg genstarter det
derefter fra terminalvinduet, lader terminalvinduet være åbent, skriver
et dansk ord i f.eks textedit, så går der badebold i den og der står
'Aborted' i terminalvinduet. Dernæst står der 'could not contact spell
checker' hver gang jeg ctrl-klikker på et ord.

Jeg har installeret cocoaspell.service i min /library/services,
installeret spelling.prefpane i /library/PreferencePanes. Jeg har smidt
ordbogen i /library/application support/Aspell og forsøgt både med en
prekompileret dansk ordbog, samt en ordbog jeg opbyggede vha Build
Dictionary under Advanced i Spelling ctrl-panelet.

Jeg har også forsøgt at installere den i de samme mapper i min ~/
mappe, men det virkede heller ikke.

Den engelske ordbog fungerer fint nok, ingen problemer. Jeg har tjekket
rettighederne til alle de danske ordbogs-filer, og der står mig som
ejer, og alle har rettigheder til alt.

Det lader til at udvikleren kender til problemet, i hvert fald står der
følgende på cocoAspells side
<http://homepage.mac.com/leuski/cocoaspell/>:

"On some systems cocoAspell.service quits as soon as one attempts to
spell check a document. I am still trying to reproduce this problem on
the systems I have available to me. So far I am unsuccessful."

Nogle der har løst problemet?

Jeg har i øvrigt X 10.1.4.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |