Storebælt erhvervsobligationskøb?
Fra : BHR

Dato : 04-05-02 09:55

Jeg overvejer at anbringe penge i 3 eller 4% Storebæltobligationer med udløb
2005 til 2007 i stedet for 5% statsobligationer udløn 2005 til omkring kurs
100. Tilsyneladende får man en bedre effektiv rente efter skat, fordi en del
af gevinsten er ubeskattet kursgevinst.

Jeg har anbragt penge i 6 forskellige aktier, hvorfor konen ( og også mig
selv) ikke tør løbe en stor risiko med den sidste pengeanbringelse.
Pengeanbringelse skal ses som et alternativ til en bankkonto, hvor det er
svært at få ret meget i rente, når pengene også skal være nogenlunde
lettilgængelige.

Er der nogle forhold jeg også bør overveje som jeg ikke lige har tænkt på?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-05-02 12:57

> [...]
> lettilgængelige.
>
> Er der nogle forhold jeg også bør overveje som jeg ikke lige har tænkt på?

Neeej ikke rigtigt. Obligationer er jo rimelige sikker investering. Dog vil jeg
mene det er en lidt forkert tidspunkt at gå ind i obligationer... blandt andet
pga. kurserne på obligationer ligger forholdvis højt pt.. Så det er reelt kun
kursudsving der kan skade den investering.

Iøvrigt... hvilke aktier har du investereret i iøvrigt? Er jeg da lidt intr. i?

mvh
Johan

Fra : BHR

Dato : 04-05-02 15:05

Tak for svar!

Først købte jeg B&O til kurs 162 den 10.september 2001 og blev lidt
forskrækket i tiden efter, men idag er de 40-50 % mere værd.
Senere har jeg købt Danske Trælast, SAS, Vestas, NKT og her til sidst NOVO
Nordisk (kurs 247). Alt er steget pænt, dog ikke NKT som står lidt i stampe.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-05-02 16:59

> [...]
> Nordisk (kurs 247). Alt er steget pænt, dog ikke NKT som står lidt i stampe.

Jeg sidder selv med en pæn portion NKT, og den skal nok komme op. Men teknisk
har den en del modstande lige over 100... omkring 101,5, 103 og 108 sidst jeg
kiggede. Når den kommer op over disse, skal den nok få mere fart på. Men vi har
jo også set et par gange hvor den har været oppe og snuse til 101 osv... men den
har ikke haft held til at bryde disse modstande. Men rent teknisk ligger der
faktisk købssignal på den pt. så det er nok bare et spørgsmål om tid pt..

Novo overvejer jeg også at snuse til... men venter dog lidt endnu. Skal lige se
en ordentlig tendens før jeg går ind.

Held og lykke med investeringerne :)

mvh
Johan