TNT2M64 Extrem dårlig 2Dbilledkvalitet
Fra : mT

Dato : 04-05-02 09:02

Jeg har bygget et par computere med Soltek SL-75DRV5 bundkortet.
Computerne skal bare bruges til kontorbrug, så jeg har sat et par TNT2
M64 kort i som grafikkort.
Kortet er ChainTech VideoExcel og der er 32 MB SD-ram på dem.

Jeg er meget skuffet over billedkvaliteten i 2D. Billedet flyder ud og
er meget uklart. Det er særligt ved høj opdateringsrate og/eller ved
høj opløsning. Selv 600x800 bliver utydeligt ved høj opdateringsrate,
og ved 1200x1600 bliver det næsten umuligt at skelne bogstaverne på
min 19" skærm. Der har aldrig før været et problem med mit ASUS 3400
TNT1 grafikkort.

Er det et kendt problem med TNT2 M64, eller har jeg bare købt et
dårligt mærke?
Problemet er til stede både i windows 2000 og i Linux, så det er nok
ikke noget driverproblem.
Er der andre der har oplevet noget lignende?
Mvh
mT