Hvad skal det koste?
Fra : Helle Skoett

Dato : 03-05-02 22:47

Hej gruppe.
Der er noget køkkenudstyr, jeg synes, jeg bør kaste nogle penge efter. Fx.
en foodprocessor.
Jeg har bemærket i min egen lille forbruger-undersøgelse, at de samme
maskiner koster ret forskelligt i forskellige butikker.
Jeg har så ledt efter en netside, der sammenligner priser, så jeg ikke selv
behøver være yderligere opsøgende. Jeg har fundet sider, der sammenligner
mobilpriser, hvidevarer og alt muligt andet - men ikke foodprocessorer.
Kender I en?
Jeg synes også at kunne huske noget om en side, hvor forhandlere kunne komme
med bud på, hvad de ville sælge en konkret vare for til en konkret kunde.
Kan I huske hvor?
Og så lige et enkelt praktisk spørgsmål: Når en foodprocessor bliver
"voksen" ligner den meget en køkkenmaskine ala Kenwoods chef/major. Og
bliver for besværlig, mener en veninde. Bliver de for små kan man vel lige
så godt købe en stavblender, der også efterhånden fås fra det helt simple
til håndtag, der kan bygges om til pisker, knuser, blender osv.
Hvad er jeres erfaringer - hvad er en god størrelse? Jeg vil gerne kunne
hakke, blende en mayo, skiveskære diverse grøntsager og ælte en dejg. ...
Ja, det er vel det, jeg gerne vil. Hvad har jeg brug for?

--
vh
helle s

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-05-02 02:03

"Helle Skoett" <Helle.Skoettvaek@bt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hakke, blende en mayo, skiveskære diverse grøntsager og ælte en dejg. ...
> Ja, det er vel det, jeg gerne vil. Hvad har jeg brug for?

Hvis du bor i kbh-området skal du køre til hjørnet af Peter Bangs Vej og
Nordre Fasanvej .. der ligger en isenkræmmer og der kan du få den lille
Kenwood Foodprocesser til 300 kroner - billligere fås det ikke. Og en
stavblender kan du erhverve dig for 150 kroner ...
ras

Fra : Esben

Dato : 04-05-02 12:05

"Helle Skoett" <Helle.Skoettvaek@bt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har jeg brug for?

En stavblender, en elmixer og en god kniv :)

--
Esben

Fra : Lars

Dato : 04-05-02 20:55

"Esben" skrev:

> En stavblender, en elmixer og en god kniv :)

Kommer lidt an på behovet.

Jeg har ikke fundet min stavblender særlig velegnet til at hakke hverken
meget hårde ting eller meget bløde ting, og forsøger jeg aligevel ender det
mere med mos og saft end med noget fint-hakket. Hårde ting kunne være
gulerødder man gerne vil have fintsnittet, og bløde ting kunne være tomater
der skal finthakkes.

En rigtig bordmodel af en blender er meget mere alsidig, kan klare mange
flere forskellige typer af opgaver. Der følger som regel også diverse
ekstraudstyr med, til specielle opgaver. Men udover at den er dyrere, så er
den også lidt vanskeligere at rengøre (flere dele).

- Lars

Fra : Esben

Dato : 04-05-02 23:15

"Lars" <qwe@rty.uio> skrev i en meddelelse

> Kommer lidt an på behovet.

Ja, slevfølgelig :)

> [...]
> mere med mos og saft end med noget fint-hakket. Hårde ting kunne være
> gulerødder man gerne vil have fintsnittet, og bløde ting kunne være

Jeg bruger fx næsten kun stavblenderen til at blende flåede tomater til
pizzasovs - derfor ville det for mit vedkommende være overkill med en
blender, selvom den jo har flere anvendelsesmuligheder.

> [...]
er
> den også lidt vanskeligere at rengøre (flere dele).

Ja - jeg kommer selv fra et hjem med en foodprocessor, men besværet ved at
bruge den har gjort at den stort set aldrig er blevet brugt.

--
Esben

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 05-05-02 17:49

> [...]
> hakke, blende en mayo, skiveskære diverse grøntsager og ælte en dejg. ...
> Ja, det er vel det, jeg gerne vil. Hvad har jeg brug for?

Kære Helle

Det er som med alt andet her i livet kun en ordentlig motherfucker, du ikke
bliver træt af. En rumstermaskine med hele svineriet. Og så er de ikke til
at slide ned ;D

kh/Torben

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 06-05-02 05:06

"Torben Abilgaard" <toa@fjernmigbt.dk> skrev följande i meddelandet..

> Kære Helle
>
> Det er som med alt andet her i livet kun en ordentlig motherfucker, du
> ikke bliver træt af. En rumstermaskine med hele svineriet. Og så er de
> ikke til at slide ned ;D

Hold da' helt kæft mand!!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

»Jeg taler helst med Børn; thi om dem tør man dog haabe, at de
kan blive Fornuft-Væsener; men de, der er blevne det! Herre Jemini!«
-Søren Kierkegaard

Fra : Helle Skoett

Dato : 08-05-02 11:35

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> »Jeg taler helst med Børn; thi om dem tør man dog haabe, at de
> kan blive Fornuft-Væsener; men de, der er blevne det! Herre Jemini!«

Tak for svarene. Og søde Torben med den store motherfucker; er det én, du
viser frem?
vh helle

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 08-05-02 23:55

Mandag 21. maj hunny bunny. Og der er kaffe bagefter.

--
kh ¸.·´¯)

meddelelse news:3cd8ff6b$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...