Nokia 6310i eller Sony Ericsson T68i?
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 03-05-02 18:44

Hvilken en af de to telefoner skal jeg vælge (prisen er ikke en faktor!)
Nokia 6310i eller Sony Ericsson T68i?

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 03-05-02 19:24

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken en af de to telefoner skal jeg vælge (prisen er ikke en faktor!)
> Nokia 6310i eller Sony Ericsson T68i?

Personligt ville jeg vælge 6310, men det er jo smag.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Joe

Dato : 03-05-02 19:46

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken en af de to telefoner skal jeg vælge (prisen er ikke en faktor!)
> [...]
Hvem er du?
Teenager: Nokia
Seriøs: Ericsson
Skal telefonen bruges som legetøj: Nokia
Skal telefonen bruge som værktøj: Ericsson
God fornøjelse med din nye telefon!
Joe

Fra : John K

Dato : 03-05-02 19:53

> Hvem er du?
> Teenager: Nokia
> Seriøs: Ericsson
> Skal telefonen bruges som legetøj: Nokia
> Skal telefonen bruge som værktøj: Ericsson

Det var da nok noget af det mest useriøse jeg længe har læst.

Fra : Chrmg

Dato : 03-05-02 22:01

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var da nok noget af det mest useriøse jeg længe har læst.

Telefon producenterne kan være glade for at de ikke har dig ansat i deres
udviklingsafdeling.
Det er er da vist klart for alle andre at design og markedsføring er rettet
mod bestemte grupper. Mange (de fleste) af Nokia telefonerne er designet til
de unge. Ericsson henvender sig med deres design og markedsføring mod andre
grupper.
En mobiltelefon sender foruden så mange andre signaler også et signal om
hvem brugeren er. Hvis det betyder noget er det selvfølgelig ikke lige meget
hvilket mærke man vælger.

Fra : John K

Dato : 03-05-02 23:16

> [...]
til
> de unge. Ericsson henvender sig med deres design og markedsføring mod

Der var her tale om en T68i og en 6310 - jeg tror det er dig
telefonproducenterne skal være glade for ikke at have ansat.
- henvender sig til unge mennesker... ha ha ha.

PS: Jeg tror faktisk jeg ved mere om markedsfæring end du gør - jeg arbejder
med det til hverdag.

EOD

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 03-05-02 23:19

Fuck hvilke signaler telefonen udsender - jeg er mig selv! Og jeg (som 26
årig multimediedesigner) skal ha' den telefon som kan mest og holder bedst
de næste to år!
-
> Det var da nok noget af det mest useriøse jeg længe har læst.
(Dette er dog det bedste der er skrevet indtil nu!)

Fra : DJ

Dato : 04-05-02 09:33

Undskyld mig, men har du en secret aftale med Ericson? Hvis man skal følge
din retorik, ja så vil det sige at alle Nokias topmodellerne er rettet mod
teenagerne...så kunne jeg godt tænke mig a lide og vide hvilke forældre der
vil købe en mobil der koster fra omkring kr. 2.500 og opefter til deres
børn...come on...
Du må vist nok se at gå i tænkeboxen igen og revurdere dine tanker...!

et signal til dem du er omkring, men os andre normale brugere af mobiler, vi
er sørme da kun interesseret i hvad der holder længst og har de funktioner
som vi har brug for...så flere features betyder jo selvfølgelig flere
muligheder.
-DJ

Fra : Fischer

Dato : 04-05-02 05:55

> Det var da nok noget af det mest useriøse jeg længe har læst.

Ja, man skal sandelig ikke pisse på Nokia her i gruppen !!!

Med hensyn til 6310 og T68, så er det måske lidt langt ude.
Men går man ned i den anden ende af prisskalaen, såe ....... ?

UPS - nu kom jeg jo også til det ..... !

*Fischer

Fra : Joe

Dato : 04-05-02 13:29

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men går man ned i den anden ende af prisskalaen, såe ....... ?
>
> UPS - nu kom jeg jo også til det ..... !

Ja pas endelig på. Heldigvis er man sjældent i tvivl når man kommer til
rammer hvor det gør allermest ondt.

Joe

Fra : John K

Dato : 04-05-02 15:06

> Ja pas endelig på. Heldigvis er man sjældent i tvivl når man kommer til
> rammer hvor det gør allermest ondt.

Lige nemtop med hensyn til dig kan jeg faktisk godt have min tvivl

Fra : John K

Dato : 04-05-02 15:05

> Ja, man skal sandelig ikke pisse på Nokia her i gruppen !!!
>
> Med hensyn til 6310 og T68, så er det måske lidt langt ude.
> Men går man ned i den anden ende af prisskalaen, såe ....... ?

Det har som sådan ikke ngoet med Nokia vs. Ericsson at gøre - begge firmaer
har lavet skodmodeller og udemærkede modeller.

Men Joe's svar var efter min mening total ubruglig.

Mvh

John K

Fra : M.S.R.

Dato : 04-05-02 15:28

"> Hvem er du?
> [...]
> Seriøs: Ericsson
> Skal telefonen bruges som legetøj: Nokia
> Skal telefonen bruge som værktøj: Ericsson

Sådan en gang ævl.

/msr

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-05-02 00:14

"Joe" <sendmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Seriøs: Ericsson
> Skal telefonen bruges som legetøj: Nokia
> Skal telefonen bruge som værktøj: Ericsson

Det var da den værste gang bavl jeg har set længe. Nokia dækker sådan set
alle grupper efter de flestes mening. 6210 og 6310 er for dem der har brug
for et hamrende godt stykke værktøj. Det er sandelig ikke legetøj. Så skal
du have fat i ungdomsmodellerne.

Ericsson er for dem der kan huske hvordan man finder rundt i menuerne.

Fra : Fischer

Dato : 05-05-02 06:48

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en meddelelse
> "Joe" <sendmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det var da den værste gang bavl jeg har set længe. (klip)

Ja, det var ikke noget intelligent svar.

> Ericsson er for dem der kan huske hvordan man finder rundt i menuerne.

Og dit er såmænd ikke meget bedre.

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-05-02 09:13

> Ja, det var ikke noget intelligent svar.

Ikke just.

> Og dit er såmænd ikke meget bedre.

Det ved jeg sådan set godt. Ved ikke hvordan de er dem der er kommet inden
for de 1½ år, men dem før, de var underlige.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Morsing

Dato : 04-05-02 18:06

Personligt er jeg vild med T68i - synes det er en fed telefon

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-05-02 00:17

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken en af de to telefoner skal jeg vælge (prisen er ikke en faktor!)
> Nokia 6310i eller Sony Ericsson T68i?

Prøver på en anden måde. Jeg har selv 6210. Skulle jeg købe en ny idag, så
blev det 100% sikkert en 6310. Kender ikke de andre, og med det kendskab jeg
har til Ericsson, så passer de ikke til mig. Telefonbogen er bare for lækker
i 6310.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 05-05-02 00:26

> Hvilken en af de to telefoner skal jeg vælge (prisen er ikke en faktor!)
> Nokia 6310i eller Sony Ericsson T68i?

Jeg er vild med min T68. Den har en fed menustyring. Er du nokia-mand (menu
4-2-2-2 o.l.) kan den også det. Til gengæld har menuen og joysticket samme
virkning som windows. Man bliver doven og gider ikke huske det direkte valg,
selvom det er hurtigere.
T9 er langsomt, selvom de lover det er blevet bedre med T68i.
Stemmestyring - siger navnet når personen ringer (også selvom telefonen
ellers er på silent!)
Fede accessories (mp3 og bluetooth)

Men ellers er jeg vaccineret med en ericsson-nål, så jeg kan ikke give dig
en uforbeholden mening.

Tony