Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
www.pressefoto.dk
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-05-02 17:29

Hej - tjek lige pressefotograf Jens Tønnesen's web-site, der har han
lavet nogle test-billeder, hvor han sammenligner et Kodak DCS 520 med et
Canon EOS 1D, der er synlige forskelle, men de er slet ikke så store,
som man umiddelbart forventer.

http://www.pressefoto.dk

Fra : Kristian Amby

Dato : 04-05-02 16:57

Nu har jeg ikke alverdens forstand på digital kameraer, men jeg vil da
formode du hentyder til, der burde være stor forskel, da Canon
sandsynligvis er meget dyrere end Kodak.

Jeg synes nemlig, der er meget stor forskel i de røde og gule farver.

Men ellers er en computerskærm vel ikke det rigtige sted at
sammenligne to kameraer, er det?

Mvh
Kristian Amby

*****************
Du er velkommen til at besøge mine hjemmesider:
www.geocities.com/kambydk
Fremstilling af fotografiske bade samt brugen af filtre til s/h og
farve

www.pbase.com/amby
Galleri

Fra : Morten Winther

Dato : 04-05-02 19:07

> Nu har jeg ikke alverdens forstand på digital kameraer, men jeg vil da
> formode du hentyder til, der burde være stor forskel, da Canon
> sandsynligvis er meget dyrere end Kodak.

Nej faktisk ikke, når vi snakker prof er Kodak faktisk dyrere

Canon EOS 1 D
? 7.999 (59432,57)

Kodak DCS 520
? 8.499,- (63147,57)

Kodak DCS 760
? 9.499,- (70332,38)

Nikon D 1 H Kit
? 5.299,- (40961,27)

Nikon D 1 X Professional Kit
? 6.999,- (52002,57)

> Jeg synes nemlig, der er meget stor forskel i de røde og gule farver.

Jeg synes også der er meget stor forskel. Kan faktisk ikke rigtig lide nogle
af dem. Gad vide om det er justeret på 'Saturation' på 1D'eren?

Jeg er mere til farverne på Nikon D1x - den er utrolig - glæder mig til at
se hvordan D100 bliver.

> Men ellers er en computerskærm vel ikke det rigtige sted at
> sammenligne to kameraer, er det?

Nej det kræver i al fald at din skærm er kalibreret til at vise farverne
meget rigtigt.

/ morten