Olie i rundkørsel
Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 15:57

Pas på i rundkørslen Egensevej/Hadsund Landevej ved Aalborg idag, der er en
stribe dieselolie rundt i den sydlige inderbane.
For 1 time siden var der også en let kvæstet DT125 og en pissesur Rittig,
men det scenarie er nu (1 time senere) afløst af to gamle biler med
småbuler.
1 timer er altså ikke nok til at Aalborg Politi og beredskabscenter Aalborg
kan drysse lidt kattegrus ud.

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-05-02 16:49

> [...]
> småbuler.
> 1 timer er altså ikke nok til at Aalborg Politi og beredskabscenter

Puha... tak for opmærksomheden!

Det er da pisse surt at ligge der og rode rundt.. skete der noget alvorligt
med cyklen?

Skal selv ud igennem den rundkørsel i dag... kører næsten altid som om jeg
kører på brun sæbe igennem de rundkørsler! (Busserne kører der jo hele
tiden)

MVH Mads Stetter

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 22:01

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da pisse surt at ligge der og rode rundt.. skete der noget
alvorligt
> med cyklen?

Næh, bare en masse småskader. Mit helt nye koblingsgreb blev ikke engang et
døgn gammelt!

> Skal selv ud igennem den rundkørsel i dag... kører næsten altid som om jeg
> kører på brun sæbe igennem de rundkørsler! (Busserne kører der jo hele
> tiden)

Det gjorde jeg faktisk også idag, men jeg måtte i asfalten alligevel.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-02 17:37

> Pas på i rundkørslen Egensevej/Hadsund Landevej ved Aalborg idag, der er
en
> stribe dieselolie rundt i den sydlige inderbane.

Jeg har lige kørt derigennem for en halv time siden, og så heldigvis ikke
noget.. Jeg var på vej hjem, og det behøvede jo ikke at gå alt for langsomt
her fredag aften. De havde nok fået det uskadeliggjort på det tidspunkt,
men tak for advarslen alligevel.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 22:02

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
langsomt
> her fredag aften. De havde nok fået det uskadeliggjort på det

Nej, de har ikke gjort noget!
Jeg er lige kommet hjem, og der er stadig en stribe der er glat som brun
sæbe.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-02 22:17

> Jeg er lige kommet hjem, og der er stadig en stribe der er glat som brun
> sæbe.

Nå, så har jeg været heldig.. Jeg kører igennem den dagligt, men opdagede
ikke noget idag. Men så er jeg da opmærksom imorgen, hvis det stadig ligger
der..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-02 12:47

> [...]
>
> Nå, så har jeg været heldig.. Jeg kører igennem den dagligt, men opdagede
> ikke noget idag. Men så er jeg da opmærksom imorgen, hvis det stadig

Og det gør det, de har stadig ikke gjort noget...
Nu har det regnet lidt, og det ser ikke ud af meget. Jeg passerede kun i
bil, og har derfor ikke tjekket hvor glat det er.

Rittig
(Med _helt ny_ bil, hentede den igår efter styrtet)

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-05-02 19:17

> 1 timer er altså ikke nok til at Aalborg Politi og beredskabscenter
Aalborg
> kan drysse lidt kattegrus ud.

Ja - det er virkelig flot.
- Men politiet er nok travlt optaget af at indkassere fartbøder.
Og det er selvfølgelig også en prioritet 1 - til den slunkne statskasse.

Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-05-02 20:35

"Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> wrote in message
> Aalborg
> Ja - det er virkelig flot.
> - Men politiet er nok travlt optaget af at indkassere fartbøder.
> Og det er selvfølgelig også en prioritet 1 - til den slunkne statskasse.

Hvis en trafikant i høj fart forulykker her, er det så oliens skyld? eller
er det fartens? Og hvis trafikanten har alkohol i blodet, er dét sy årsagen?
Har vekommende intet kørekort, er det så dét, der har skylden?

Det er skægt at tænke på, at politiets indsats jo nok i nogen grad baseres
på politiske vurderinger, der foretages på baggrund af statisk samt
enkeltsager ("mærkesager" og "markeringer"). Ergo er svarene på ovenstående
spørgsmål meget vigtige for politiets prioriteringer - men er svarene ikke i
sig selv præget af de politiske strømninger? Og bliver prioriteringerne så
ikke derved selvforstærkende, med et pænt ord, eller måske selvrefererende,
med et kanp så pænt ord?!

--
Jørgen (i det politisk-filosofiske jørgene)

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-02 22:04

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
newsBA8.11618$HZ2.799335@news000.worldonline.dk...

Snip - blablabla - snip.

Det er ikke politiet der skal ud med kattegrus, det er beredskabscenter
Aalborg.
Politiet skal bare foretage en opringning. Jeg ved ikke hvem det er der har
svigtet, men der er ihvertfald ikke sket noget.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-02 22:19

> [...]
har
> svigtet, men der er ihvertfald ikke sket noget.

Politiet skal også have det at vide først? Det er vel borgerne der skal
informere dem om sådanne ting, de er jo ikke synske.

Men hvis der er nogle bulede biler og mc'er pga. det, så kunne jeg ikke
forestille mig politiet ikke har fundet ud af det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-02 12:49

> Politiet skal også have det at vide først? Det er vel borgerne der skal
> informere dem om sådanne ting, de er jo ikke synske.

Jeg ringede til dem med det samme jeg havde flyttet motorcyklen fra
vejbanen, og igen igår aftes 23.30 da jeg lige var kommet hjem. Her til
morgen er der stadig ikke sket noget.

Rittig

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-05-02 22:28

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
> newsBA8.11618$HZ2.799335@news000.worldonline.dk...
>
> Snip - blablabla - snip.

Undskyld, Rittig. Hvis mit ordskvalder til tider bliver for irriterende, så
skal du bare sige til - som nu

> [...]
har
> svigtet, men der er ihvertfald ikke sket noget.

Mon politiet har noteret "olie på vejen" i en stribe rapporter i dag? Jeg
tror det ikke, for så havde nogen vel taget affære. Så enten er der ikke
optaget rapport, eller også har man ikke konstateret olie på vejen som
årsagen til skaderne.

--
Jørgen

Fra : flemsus

Dato : 03-05-02 22:47

> [...]
> tror det ikke, for så havde nogen vel taget affære. Så enten er der ikke
> optaget rapport, eller også har man ikke konstateret olie på vejen som

Hvis jeg kender Rittig rigtigt har han gjort politiet opmærksom på
problemet.
Mvh. Flemming Sørensen, Aalborg Ø

PS jeg kom heldigvis helskindet igennem omtalte rundkørsel i eftermiddags.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-02 12:50

> Undskyld, Rittig. Hvis mit ordskvalder til tider bliver for irriterende,

> skal du bare sige til - som nu

Nåh, sådan var det nu ikke ment... Men undskyld alligevel.

> [...]
> tror det ikke, for så havde nogen vel taget affære. Så enten er der ikke
> optaget rapport, eller også har man ikke konstateret olie på vejen som

Som skrevet andetsteds i tråden - jeg ringede og beskrev problemet grundigt
få sekunder efter at jeg var tiltet, så det handler ikke om manglende viden.

Rittig

Fra : Leif & Susanne

Dato : 04-05-02 06:51

> [...]
har
> svigtet, men der er ihvertfald ikke sket noget.

Prøv at ringe på Vejdirektoratet's "gratisnummer 80202060 der har døgnåbent,
måske kan de hjælpe med at få beredskabet sat igang.
se mere på www.vd.dk

MC hilsen Leif

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-02 12:52

"Leif & Susanne" <pegaso@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at ringe på Vejdirektoratet's "gratisnummer 80202060 der har
døgnåbent,
> måske kan de hjælpe med at få beredskabet sat igang.
> se mere på www.vd.dk

Det ku jeg prøve næste gang jeg ryger på røv og albuer, men nu kunne jeg
lige huske politiets nummer i hovedet. Jeg troede egentlig at de ville
reagere, men der tog jeg åbenbart fejl.

Rittig