fax og telefon på samme nummer/linje
Fra : Tinky Winky

Dato : 03-05-02 13:29

Jeg overvejer at købe en fax. Evt. kunne det godt være med et faxmodem med
PC tilslutnung, hvor man kunne printe til en driver, som så faxede ens
udprint. Men jeg vil helst ikke have en PC stående tændt hele tiden med et
fax server program.

Hvis det skal være en normal fax, skal den helst bruge normalt A4 kopi papir
og ikke det specielle "faxpapir". Er det standard i dag, eller er der stadig
fax maskiner der kræver specielt papir?

Hvordan kan man have både fax og normal telefoni på samme telefonlinie? Kan
man få fax maskiner, som er helt "usynlige", sådan at man modtager
telefonopkald som normalt, og at faxen selv opfanger faxopkald uden at
telefonerne ringer?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-05-02 13:37

"Tinky Winky" <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> skrev i en
meddelelse news:aatvqd$ala$1@sunsite.dk...
> er der stadig
> fax maskiner der kræver specielt papir?

Ja, de billige gør som regel

> Hvordan kan man have både fax og normal telefoni på samme
telefonlinie?

Det kan man heller ikke "pænt"
Man kan gøre noget med nummerbestemt rigning, men telefonerne vil stadig
ringe.
ISDN er den ideelle løsning

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Sørensen

Dato : 03-05-02 14:43

> [...]
> man få fax maskiner, som er helt "usynlige", sådan at man modtager
> telefonopkald som normalt, og at faxen selv opfanger faxopkald uden at

Der findes modem som kan modtage en fax selv om computeren er slukket, og du
kan også sætte computeren til at tænde ved indkommende opkald med dit alm
modem.
MEN... ISDN og en billig fax er løsningen, Fax kan købes fra omkring 1300-
til alm. papirog ISDN koster næsten ingen ting.

VH.
Sørensen

Fra : Gert

Dato : 04-05-02 21:39

> [...]
> man få fax maskiner, som er helt "usynlige", sådan at man modtager
> telefonopkald som normalt, og at faxen selv opfanger faxopkald uden at

Et fax/Voice modem kan bruges - men det er ikke optimalt - det er for
ustabilt, og kræver at pc er tændt hele tiden.

Jeg har en alm fax - en oldsag af en Canon der bruger termopapir, en
panasonic trådløs tlf m. indbygget svarer - alt på det samme tlf stik
/telefon nr..
Det virker fint.
Efter 4 ring starter svareren, og er det en fax, - ja så starter faxen bare,
det kan ikke være nemmere. Den finder selv ud af hvad der er hvad.

Tager jeg opkaldet på tlf og det viser sig at være en fax, så kan jeg taste
en remote kode og starte faxen fra tlf.

Det er min erfaring, om alle fungerer så godt sammen vides ikke.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-02 00:08

> Det er min erfaring, om alle fungerer så godt sammen vides ikke.

Det gør de ikke, der er mange der har problemer med denne type telefon/fax
eller telefonsvarer/fax omskiftefunktion som ofte er indbygget i fax
maskiner. Det er heldigt for dig at det virker så godt, men jeg ville være
forsigtig med at anbefale denne løsning til andre.

For det første skal afsender fax´en sende en CNG tone for at det virker
(også i dit tilfælde), det gør de fleste fax maskiner dog også.

For det andet er det langt fra alle der har "remote kode" (parallel
pick-up), i nogle tilfælde virker det kun sammen med fax´ens indbyggede
telefon eller en telefon som er sluttet direkte til fax´en.

Hvis der skal benyttes en telefonsvarer skal denne tilsluttes på fax´ens
telefon(svarer) udgang, man kan altså ikke så godt placere fax og
telefonsvarer i hvert sit rum.

Hvis fax´en først er startet (fejlagtigt ved et telefon opkald) kan den ikke
lige stoppes.

Alle telefoner ringer ved både telefon opkald og fax opkald.

Hvis der er duet-omstilling virker det ikke

--
Kristian

Fra : Multi

Dato : 17-05-02 11:39

www.reste-salg.dk kan du købe en HCC telefon, her kan FAXen opsamles på
en diskette, der sidder i telefonen...

Fra : Multi

Dato : 17-05-02 11:43

hos www.reste-salg.dk kan du købe en HCC telefon hvor faxen optages på

Fra : Lars

Dato : 17-05-02 12:00

"Tinky Winky" skrev:

> Jeg overvejer at købe en fax.

Med dine krav vil du blive mest glad for en rigtig fax, og moderne fax'er
har også PC-interface så du stadig kan fax'e dokumenter fra PC'en på den
nemme måde (udskrive dem til fax istedet for printer).

Jeg har selv fundet de bedste tilbud ved at holde øje med Telebutikkernes
(Tele Danmark) brocurer. Har selv lige købt en Olivetti til alm. A4 papir
med indbygget telefon, farveprinter,scanner samt kopi-funktion. Den kostede
1299,- på tilbud.

- Lars