2 * login på database
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 03-05-02 13:16

Jeg har en database komponent der peger på forskellige alias'er
Først laver jeg:

Session.GetTableNames(TreeAlias.Selected.Text, '',False,
False, TabelsNames);
For i := 0 To TabelsNames.Count -1 Do
With TreeAlias.Items.AddChild(TreeAlias.Selected, TabelsNames.Strings[i]) DO
Begin
MakeVisible;
Imageindex := 3;
SelectedIndex :=3;
end;
TabelsNames.Free;

Jeg får login prompt og skriver Login og password

Men når jeg så bagefter laver en SELECT......

så får jeg denondenlynme en login prompt igen..

Hvorfor - hvordan undgår jeg nummer 2 prompt ?

Ulrik Vadstrup
http://www.blackend.dk/catchem.htm
Gratis fangstrapport program (I testfasen)

Fra : Hans Milling

Dato : 08-05-02 19:17

"Ulrik Vadstrup" <vadstrup@post12.tele.dk> wrote in message news:<3cd27fdf$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Men når jeg så bagefter laver en SELECT......
>
> så får jeg denondenlynme en login prompt igen..
>
> Hvorfor - hvordan undgår jeg nummer 2 prompt ?

Jeg ved ikke om det er det ehr du fisker efter, men hvis du sætter en
TDatabase komponent på din form, så har den en attribut kaldet
"LoginPrompt" sæt denne til False.

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 20-05-02 11:39

"Hans Milling" <nivs1978@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ved ikke om det er det ehr du fisker efter, men hvis du sætter en
> TDatabase komponent på din form, så har den en attribut kaldet
> "LoginPrompt" sæt denne til False.

Nej, for jeg har brug for mindst en login, da jeg kører på forskellige
databaser.

Hvis jeg sætte LoginPrompt til False, får jeg ingen login på min database,
når jeg eks. laver en select - derfor kobler den ikke på.

Jeg forstiller mig følgende løsninger

1 login som sender login og password til Session og database

eller

"nappe" det login jeg skriver på session.gettables - og putte det i
databasen's params

Ingen af delene ved jeg dog hvordan jeg gør :(

Ulrik

Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 21-05-02 08:33

Hej !
Du skal blot lave en form, hvori du indtaster dit password.
Derefter kan du åbne alle de databaser, som du ønsker, ved at tilføje
parameteren for du open databasen.

databasenavnet.params.add(usernavn);
databasenavnet.params.add(pasword);

Lisbet