Afgift, syn mm. Hvor hurtigt kan det gøres~
Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-05-02 11:50

Hvor hurtigt kan det gøres - hvis jeg henter mc'en fra Tyskland på søndag,
kan jeg så blot møde op hos Told & Skat mandag morgen, på Motorkontoret
mandag formiddag og så har jeg plade på inden middag?

Eller hvor er der "kunstpauser" i processen?

--
Jørgen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-05-02 11:54

Du skal lige have en tid til syn. Og så er der vist noget med at du kan
springe den sidste vurdering over fra Told og Skat efter syn. Hvis du
acceptere forhåndsvurderingen. Er dog ikke helt sikker.

Vi har en i klubben der lige har gjort det, og der gik længere tid end en
formiddag

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jan Petersen

Dato : 03-05-02 17:24

Der går sådan ca. 1 uge med at få en depositumserklæring fra T&S - synet kan
vel gøres på samme tid, hvis du gider køre efter det.

Med depositumserklæringen kan du tage på toldkontoret og betale, køre på
motorkontoret og få plader, forudsat at du har fået synet!

Siden kan du tilmelde dig vurdering - nogle mener at det er en ulempe med
plader på (no return). Det skal siges, at min oplevelse også er, at du går
om bagved med det samme og checker!

Men har du nogen papirer på at man har registreret den. Tanken var at skrue
nummerpladen af, og sætte en prøveplade på

Mvh Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 04-05-02 10:37

Jan Petersen <jan_petersen@e-box.dk> skrev i en
> Der går sådan ca. 1 uge med at få en depositumserklæring fra T&S -
> synet kan vel gøres på samme tid, hvis du gider køre efter det.
> Med depositumserklæringen kan du tage på toldkontoret og betale

Forudsat at man henvender sig ved den told-myndighed der står for
beløbs-fastsættelsen (bl.a.(?) Odense), burde man kunne møde op med
papirer og checkhæfte og få den sag klaret i løbet af en kort
behandlingstid :-/

Med vurderingen ligger det lidt mere sendrægtigt, og omend at du
allerede hár købt modellen og derfor nu bliver nødt til at gå "the full
monty", så behøver du ikke demonstrere dette for tydeligt overfor
vurderingsmændene ved at have den indregistreret inden vurdering:
Efter indreg. er det umuligt at reversere forretnings-gangen; hvorimod
du stadig har muligheden for at droppe indregistreringen ifald at
vurderingen bliver for høj hvis modellen ikke er indregistreret, hvilket
på en
måde er et pres imod T&S - Eller nærmere: T&S har ingen grund til at
skære dybt hvis modellen allerede ér indregistreret!

> Men har du nogen papirer på at man har registreret den. Tanken var at
> skrue nummerpladen af, og sætte en prøveplade på

Man kan/må ikke leje prøveplader til et indreg. køretøj!
Man skal bruge køretøjets papirer ved vurderingen, og ved indreg. bliver
de oprindelige original-papirer ombyttet til indreg-attesten

DK-1200'ere:
CVP i Horsens har/har haft en 1200'er som demo-model (jeg har selv
prøvet den kort - Hold da kæft hvor er den stor (=høj/lang/tung)!), prøv
at ringe til dem og forhør dig om de har erfaring omkring afgiftslejet!

Om hele sagen, har jeg den uforbeholdne mening at du, qua at Triumph'en
er købt uden forudgående forespørgsel ved T&S, kán være ude på
dybt vand. Med mindre at du har fået Troopy'en meeeget billigt (og hvad
ved man om det førend at T&S har afgiver deres dom?).
Jeg synes end ikke at have noteret min nogen priser fra din side; men ud
fra de få eksempler der allerede er nævnt på DK-priser her i strengen,
så skal den helst have kostet noget under 50.000,- kr :-/

Når det hele er sagt - Så er der lige det faktum at i onsdags indtrådte
regeringens beskæringer i det offentlige, og dér var T&S ikke blevet
sparet. Så det kan forekomme at det pludseligt er nærmest umuligt at
komme igennem med en egen-indregistrering =

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-05-02 10:46

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [...]
prøv
> at ringe til dem og forhør dig om de har erfaring omkring

UPS!
Modelforvirring :
CVP´s er/var en Daytona 1200 !

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 06-05-02 09:44

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> prøv
> afgiftslejet!

Det vil jeg gøre. Tak for tippet!

Mit indtryk af Trophyen er, at den virker tung at trække med, men ellers
ikke specielt. Den er hverken længere eller højere end mini-Bol d'Oren,
tværtimod! Til gengæld har den et mindre styrudslag og en lidt mere
langstrakt form, der får den til at virke lang i det.

Men dens 1200 kubik får den til at lyde stor

> UPS!
> Modelforvirring :
> CVP´s er/var en Daytona 1200 !

Det betyder nok ikke så meget for afgiftsniveauet, da nypriserne for de to
lå tæt på hinanden. Hvad der betyder mere for afgiften er nok den forvirring
det giver, at der findes 7 - 8 forskellige Daytona-modeller!

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 06-05-02 15:43

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
den
> forvirring det giver, at der findes 7 - 8 forskellig

Næppe!
T&S går 100% efter typebetegnelsen á stelnummeret, og dér skulle der
ikke være så meget at tage fejl af :-/

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 06-05-02 09:38

> [...]
> beløbs-fastsættelsen (bl.a.(?) Odense), burde man kunne møde op med
> papirer og checkhæfte og få den sag klaret i løbet af en kort

Jeg har talt med det lokale Told & Skat kontor, der nok mente, at det kunne
gøres på en dag (de har dog ikke kontrol over Bilinspektionens bookingsystem

> Med vurderingen ligger det lidt mere sendrægtigt

Man behøver ikke at få lavet en vurdering - de kan klare det pr. statistik
(selv om de jo netop ikke har nogen statisik på den model?).

> Eller nærmere: T&S har ingen grund til at
> skære dybt hvis modellen allerede ér indregistreret!

Tænker de virkeligt så forretningsmæssigt? Er det ikke ligegyldigt for
toldkontoret, hvad afgiften bliver, så længe den følger regler og normer?

> Jeg synes end ikke at have noteret min nogen priser fra din side; men ud
> fra de få eksempler der allerede er nævnt på DK-priser her i strengen,
> så skal den helst have kostet noget under 50.000,- kr :-/

Prisen var ca. det halve! Til gengæld viste det sig at være en '94-er,
hvilket for mig at se er udmærket: De er ens, og når den er fra 94 i stedet
for 95 bliver den jo kun billigere i afgift.

> [...]
> sparet. Så det kan forekomme at det pludseligt er nærmest umuligt at
> komme igennem med en egen-indregistrering =

Jeg håber det bedste - men synshallen havde ikke tid lige foreløbigt, så
Told & Skat behøver heller ikke skynde sig specielt meget. Dermed hænger det
hele såmen nok sammen.

--
Jørgen
CB 750 F '85

Fra : Futte

Dato : 06-05-02 10:21

> Jeg håber det bedste - men synshallen havde ikke tid lige foreløbigt, så
> Told & Skat behøver heller ikke skynde sig specielt meget. Dermed hænger
> [...]
Jeg fik også den besked med at der ikke var tider før , ja, flere måneder
frem i tiden. Jeg prøvede så at bestille tid på deres online bestilling og
så var der pludselig en tid ca. en uge frem. Har du prøvet
https://www.bilsyn.dk/index.html.
Og så lige et tillykke med den "lille" ny.

hilsen
Jørgen , Brøndby
CB550F, den fine årgang 1976, som vist alligevel er en 75'er ifølge
stelnummer.

---

Fra : Futte

Dato : 06-05-02 12:58

Fra : Jørgen Winther

Dato : 06-05-02 17:25

"Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
> [...]
> frem i tiden. Jeg prøvede så at bestille tid på deres online bestilling og
> så var der pludselig en tid ca. en uge frem. Har du prøvet

Mit problem var, at det enten skulle være i dag eller om et par uger, da jeg
skal ud at rejse. Nu bliver det gjort første hverdag efter min hjemkomst, så
det går såmen nok endda.

> Og så lige et tillykke med den "lille" ny.

Tak for det - og det er fint, at du sætter "lille" i anførselstegn

Det fungerede i øvrigt vældigt godt med den hydrauliske lift på varebilen,
så jeg savnede ikke umiddelbart din rampe. Dog vil jeg nok en anden gang
overveje rampen i stedet, for sådan en mc kan kun lige præcis være på
liften - på skrå! Det er ikke sjovt at stå oppe på liften en lille meter
over jorden og fifle mc'en på plads - tænk hvis den faldt ned!! Men det gik
heldigvis ikke så galt.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 06-05-02 15:42

> [...]
statistik
> (selv om de jo netop ikke har nogen statisik på den model?).

Så meget desto mere kan du få brug for at fremstille den til vurdering,
derved at det er dér at dine argumenter imod en for høj prisfastsættelse
kan blive forelagt (og hørt!! (*))

> Tænker de virkeligt så forretningsmæssigt? Er det ikke ligegyldigt for
> toldkontoret, hvad afgiften bliver, så længe den følger regler og
> normer?

Tjaeh!
I den sidste ende er det sgu' da en dum tvivl at stå med i fald at
vurderingsmanden ikke lader dig falde for nåde
Spar dog den indregistrering i det stykke tid det tager at få den
fremstillet ved førstafholdte vurderings-session (om det så er i den
anden ende af landet!).

> Prisen var ca. det halve! Til gengæld viste det sig at være en '94-er,
> hvilket for mig at se er udmærket: De er ens, og når den er fra 94 i
> stedet for 95 bliver den jo kun billigere i afgift.

Så kan det jo næsten kun blive en god handel
Tillykke med det!

(*)
Min svoger skuffedes over T&S's prisfastsættelse af en hengemt model han
havde købt afgiftsfri; men det viste sig at vurderingsmanden såvel havde
læst grundigt på lektien (spurgte bl.a. nysgerrigt hvori forskellen til
den seneste årgang lå (=> dobbelte skiver foran!), da han ikke
umiddelbart havde kunne se noget nogensteds!), som var ganske fornuftig
at tale med.
Derved blev enden at han fik endog lidt mere tilbage end han oprindeligt
havde troet !!

--
Armand
(måske man skulle prøve sig på E-bay også :-/ )

Fra : Jørgen Winther

Dato : 06-05-02 17:21

> Så meget desto mere kan du få brug for at fremstille den til vurdering,
> derved at det er dér at dine argumenter imod en for høj prisfastsættelse
> kan blive forelagt (og hørt!! (*))

Det kan du jo have ret i. Jeg må lige overveje det Sagen er, at jeg fik
det indtryk fra T&S, at jeg kunne give dem diverse skriftligt materiale, der
kunne hjælpe dem til afgiftsberegningen sammen med skemaet til
forhåndsvurdering. Så det vil jeg da gøre. Vurdering/inspektion var så mere
til at vise T&S, om mit eksemplar var i særlig god eller dårlig stand i
forhold til typisk for den model af den årgang.

> Så kan det jo næsten kun blive en god handel
> Tillykke med det!

Tak! Ja, der er vel grænser for, hvor galt det kan gå. Og på nær nogle små
"gebrauchspuhre" så som svage ridser på tanken o.lign., er den faktisk meget
flot at se på. Ridserne kan givetvis poleres op, og så bliver maskinen
omtrent som ny at se på. Motoren lyder også sund.

> (måske man skulle prøve sig på E-bay også :-/ )

Du kan da altid prøve at følge prissætningen på eBay, på de modeller, du er
interesseret i. Og du kan jo altid byde ind med en pris, som du er helt
overbevist om er lav - det værste, der kan ske ved dét, er jo at du vinder
auktionen til en lav pris

Problemet med at købe på en online-auktion i Tyskland, er at det jo kan være
svært at arrangere en besigtigelse og evt. prøvekørsel. Mange sælgere
tilbyder dette, men hvis de bor langt nede i Tyskland, så er det jo ikke
bare lige at køre derned. Så man k0mmer ofte til bare at satse på, at
beskrivelsen passer og at sælgeren er en redelig person.

Der skulle angiveligt være en del charletaner på eBay, men jeg har indtil
videre ikke haft nogen problemer med dem.

Adressen er www.eBay.de - der findes også en USA-eBay, hvor mange sælgere
konsekvent skriver i annoncen, at de kun vil sælge til amerikanere (!), og
f.eks. en Engelsk, hvor der kun er få artikler på auktion. Den tyske virker
umiddelbart som den mest livlige og mest tilforladelige af dem alle.

--
Jørgen
CB 750 '85

Fra : Armand

Dato : 06-05-02 22:44

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Tak! Ja, der er vel grænser for, hvor galt det kan gå. Og på nær nogle
> små "gebrauchspuhre" så som svage ridser på tanken o.lign.,

Lige netop sådanne sager som vurderingsmanden skal presenteres for !

> Ridserne kan givetvis poleres op, og så bliver maskinen omtrent som ny
> at se på.

Næh, hov! vent endelig til efter at T&S har set dem

--
Armand.