Kobling på yamaha 4 g.
Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 03-05-02 11:54

Hej Ng-læsere

Jeg er ved at være godt træt af min kobling på min Yamaha 4 gear. Den filer
af H til.. Er der nogle der har en godt idé, til hvordan man laver en super.
Gerne nogle svar, som har prøvet det i praktis og ved at det virker.

/Brian
Ps. Jeg har sikkert ikke skrevt alt, hvad i vil vide om lige min kobling,
men så bare spørg mig!!

Fra : RpR

Dato : 03-05-02 18:22

> [...]
super.
> Gerne nogle svar, som har prøvet det i praktis og ved at det virker.

Nemt nok, nye plader i.
Få fat i en Yamaha forhandler og se om ikke de kan skaffe et sæt originale
plader i stedet for det bras T. Hansen har på lager, de holder ikke længere
end et par uger, så filer de igen.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 03-05-02 20:40

Nu har du vel husket en ekstra jernplade deri? Og så ellers få sneglen
justeret ordentlig.

--
-------
Mvh Ronni

www.team-sneglefart.dk

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 08-05-02 23:20

.... eller justér koblingsklingen (de 2 "skruer" der sidder ved kablet)

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 12-05-02 10:47

Mener du at man skal ligge 2 jernplader i, eller hva??

Fra : Bjarke Madsen

Dato : 13-05-02 13:48

Er der virkelig ikke nogle der har forstand på 4g
Først skruer du skruen og omløberen helt i bund derefter fjerner du
gummiproppen og løsner skruen på siden af dækslet
Så skruer du skruen på siden ind igen indtil den begynder at gøre medstand
og så spender du den kontra så den ikke render ud igen
Så spender du den skrue ved kabelet indtil den begynder at spænde lidt i
håndtaget men ikke så meget så den begynder at trykke koblingen ind

Det var lige havd der skulle til for at den kunne komme til at køre igen

Yamaha hilenser fra Bjarke

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 12-05-02 17:25

Nej nej du så nemt er det sku ikke. Tror du ikke at jeg ved at man skal gøre
sådan. Hvis jeg ikke vidste det, var jeg jo slet ikke egnet til Yamaha eller
i det hele taget knallerter med kobling.

Fra : Bjarke Madsen

Dato : 13-05-02 20:20

Du har ret i at man ikke skal være dum men jeg har været duefor en der bare
skruede skruen i midten af sneglen helt ind og så kunne han ikke forstå
hvorfor den filede men det er da rart at høre at det ikke er alle der er så
dumme

Du kan godt prøve at ligge to jernskiver i men det holder ikke længe.
Hvis det ikke virker med at jurstere kan det nok godt svare sig at skifte
enten fjedrene eller koblings pladeren.
Jeg kører med superkvalitet koblingsplader fra THansen på min mark og
markvejsknallert som er grov voldstunet det er kun sneglen der går sig en
tur en gang imellem.
ved du hvor man kan købe sådannogle der holder event i metal.

Hilsen Bjarke

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 13-05-02 16:32

Godt har hører at vi er enige.
Jeg har splinter nye koblingsplader, super fra THansen, men den filer.

Jeg ved desværre ikke hvor, eller om man kan købe sådan nogle snegle ud af
jern. Men hvis du finder et sted, må du meget gerne skrive den, her i
gruppen. For jeg tror at der er mange der er uden efter dem.

Fra : Bjarke Madsen

Dato : 14-05-02 18:06

Er du sikker på at du har nok olie på motoren ellers kan det kun være at
ligge 2 Jernplader mellem koblings pladerne og eller skifte fjedrene