OS X og problem med internt modem
Fra : Per Andersen

Dato : 03-05-02 09:56

Under netværk instillinger i OS X kan jeg ikke finde det interne modem nogen
steder. Og efter at jeg har installeret OS X, kan FAXstf ikke finde modemet
når jeg booter fra classic.
Hvad gør jeg!

Fra : K. Bubber Outzen

Dato : 03-05-02 10:40

Jeg har ikke helt det samme problem, men FAXStf har store problemer med
mit modem på min iBook (iceBook/dvd), jeg kan godt se modemet, men det
retunere altid en fejl når det ringer op til en anden fax...

Hvad maskine har du?

Og er der noget der har lignende problemer? Jeg har tænkt mig at
fejlmelde mit, når den skal have reparet cd-drevet i juni,

/B - kbo[at]k9k.dkxx

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-05-02 12:14

In article <none-D20A41.11395403052002@nntp03.dk.telia.net>,
"K. Bubber Outzen" <none@bubber.com> wrote:

> Jeg har ikke helt det samme problem, men FAXStf har store problemer med
> mit modem på min iBook (iceBook/dvd), jeg kan godt se modemet, men det
> retunere altid en fejl når det ringer op til en anden fax...

Har du kigget på indtsillingerne i faxSTF?

Fra : K. Bubber Outzen

Dato : 03-05-02 14:56

In article <scrtaa.g01.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Har du kigget på indtsillingerne i faxSTF?

Jeps og alle indstllinger er dem som manualen foreskriver... så jeg har
mit modem mistænkt for at være lidt i udo...

/B

Fra : BassBalls

Dato : 03-05-02 21:28

In article <none-D9C9C9.15554103052002@nntp02.dk.telia.net>,
"K. Bubber Outzen" <none@bubber.com> wrote:

> Jeps og alle indstllinger er dem som manualen foreskriver... så jeg har
> mit modem mistænkt for at være lidt i udo...
>
> /B

prøv i ppp valg at slå send ppp-ekko pakker fra , også nødvendigt hvis
man bruger IrDA porten så måske..

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-05-02 12:12

> [...]

> steder. Og efter at jeg har installeret OS X, kan FAXstf ikke finde modemet

show -> active network ports, dukker det ikke op her?

Fra : Per Andersen

Dato : 04-05-02 07:42

Hej Morten

> Von: Morten Reippuert <spam@reippuert.dk>
> Newsgroups: dk.edb.mac
> Datum: Fri, 03 May 2002 13:12:21 +0200
> Betreff: Re: OS X og problem med internt modem

> show -> active network ports, dukker det ikke op her?

Der dukker det ikke op; der finder jeg kun ethernet og ISDN-modemet. Booter
jeg fra classic og søger kontakt med modemet gennem Remote Access som jeg
plejer, få jeg beskeden: modemet svare ikke korrekt.... Den besked har jeg
aldrig fået før.

Hvad gør jeg!

Hilsen Per Andersen