Henstand med ejendomsskat
Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 03-05-02 07:42

Hej,

Jeg kender eksempler på ældre boligejere, som (af deres
kommune?) får henstand med betalingen af deres ejendomsskat.

Kan nogen her sige, om der findes en lov (og i givet fald
meget gerne henvise til den), der fortæller under hvilke
omstændigheder boligejere har krav på en sådan henstand.

Jeg er specifikt intereseret i Lyngby-Taarbæk kommune.

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-05-02 13:20

Lars Kr. Lundin <news-jur-03@lklundin.dk> skrev i artiklen
<ZiqA8.11407$HZ2.767912@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> meget gerne henvise til den), der fortæller under hvilke
> omstændigheder boligejere har krav på en sådan henstand.

Der er tale om, at ejendomsskatten "indefryses", og lovgrundlaget herfor
findes i lov om lån til betaling af ejendomsskatter.

<http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/2e025b5fb133228e41256a87002dce
11/14ee2fb7f0c4247c41256a87002e605d?OpenDocument>
..

Fra : Peder Porse

Dato : 04-05-02 07:27

Dit link virker ikke...

Hjemlen findes i LBK nr 575 af 24/06/1994 (Gældende)

Venlig hilsen

pp

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 04-05-02 08:40

Sat, 04 May 2002 08:26:48 +0200 skrev Peder Porse:

> Dit link virker ikke...
>
> Hjemlen findes i LBK nr 575 af 24/06/1994 (Gældende)

Tak for svarene.

Linket virkede igår og virker nu (her er det ombrudt
i to linjer, som skal samles uden mellemrumstegn).

Det gav præcis den information jeg søgte. Meget fint.

Mvh,
Lars Lundin.