VB60: Brugernavn i Win NT, 2000 og XP
Fra : Thomas Larsen

Dato : 03-05-02 07:50

Hej NG!

Ved nogen hvordan jeg henter det aktuelle brugernavn, der er logget på en
given maskine?

Mvh.
Thomas

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 03-05-02 13:44

"Thomas Larsen" <test@test.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Ved nogen hvordan jeg henter det aktuelle brugernavn, der er logget på en
> given maskine?

brugerlogin = environ("username")

-Michael

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 03-05-02 17:28

On Fri, 3 May 2002 08:50:19 +0200, "Thomas Larsen" <test@test.dk> wrote:

>Hej NG!
>
>Ved nogen hvordan jeg henter det aktuelle brugernavn, der er logget på en
>given maskine?

Private Declare Function w32_WNetGetUser Lib "mpr.dll" Alias "WNetGetUserA"
(ByVal lpszLocalName As String, ByVal lpszUserName As String, lpcchBuffer As
Long) As Long

Private Sub Form_Load()
Dim strUserName As String, lngLength As Long, lngResult As Long
strUserName = String(256, Chr$(0))
lngResult = w32_WNetGetUser(vbNullString, strUserName, 256)
If lngResult = 0 Then
strUserName = Left$(strUserName, InStr(1, strUserName, Chr$(0)) - 1)
MsgBox "Nettverk brukernavnet er: " + strUserName + ".",
vbInformation + vbOKOnly, App.Title
Else
MsgBox "Kunne ikke finne brukernavn!", vbExclamation + vbOKOnly,
App.Title
End If
End Sub

--
Snutten
Fjern helge og .invalid fra mailadressen før du svarer via mail.