Klient/Server
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 02-05-02 22:43

Nej hvor jeg synes det er svært at vælge...

Jeg har lavet et program, der anvender ca. 100 tabeller og som anvendes af
på max. 10 maskiner, men de kan godt stå fysisk langt fra hinanden ( 5-10
km).
Det virker egnetlig godt nok med anvendelse af Paradox og BDE, men alle
skriver at det vil give problemer.

Skal man vælge
MySQL eller Interbase eller...?
Interbaseexpres eller Dbexpress eller ADO eller BDE?

MySQL er vel fordelagtig fordi man kan bruge den på nettet?
Jeg har læst om problemer med DBexpress?

Er der nogen, der har mening om dette???
--
Venlig hilsen
Peder Hanghøj

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-02 06:23

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> MySQL er vel fordelagtig fordi man kan bruge den på nettet?
> Jeg har læst om problemer med DBexpress?

Som altid *har* jeg da en mening :)

Jeg har et program (lyder lidt som dit ca 100 tabeller) det kører på
InterBase (FireBird), og har OGSÅ et webinterface, der delvist er lavet med
Delphis egne webapp og PHP har et udemærket bibliotek af funktioner til
InterBase også. Så har jeg et andet (noget mindre) der primært benytter
Internettet og altså browserklient, her benytter jeg mySQL og PHP. Begge
programmer/databaseservere kører upåklageligt, så min mening er at det har
*ikke* den store betydning hvad du vælger, men du har ret din nuværende
konstruktion *kan* give flaskehals problemer og få værtscomputeren til at
hænge, men igen afhænger det jo af trafikken.

John