Blaeser paa geforce 2 ti ??
Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 02-05-02 22:21

Hej

Er der nogen der har proevet at fjerne blaeseren paa deres Geforce 2 ti
eller lignende? Og i saa fald, var det med success ?

\Niels (Som er serioest traet af sin larmende PC)

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 02-05-02 23:29

"Niels Sandholt Busch" <niels@diku.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har proevet at fjerne blaeseren paa deres Geforce 2 ti
> eller lignende? Og i saa fald, var det med success ?

Eller lignende: Jeg har lavet 7v tricket på mit Hercules, og det virker fint
(endda oc'ed til 265/460). Jeg ville ikke turde fjerne den helt, idet jeg
har "hørt", at DDR RAM kan blive ret lune!?

M.v.h.

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 03-05-02 16:11

> [...]
> (endda oc'ed til 265/460). Jeg ville ikke turde fjerne den helt, idet jeg
> har "hørt", at DDR RAM kan blive ret lune!?

Hvad er 7v tricket ? Er det nedsat hastighed af blaeseren eller hur? Og
hvordan goer man det?

\NIels

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 03-05-02 16:42

> Hvad er 7v tricket ? Er det nedsat hastighed af blaeseren eller hur? Og
> hvordan goer man det?

Se her:

http://www.tweakup.dk/howto/5-7-12volt/1.htm

Blæseren får 7 i stedet for 12 v.

Tag strøm fra et af stikkene fra PSU'en. Du tager den gule og røde ledning
ud af stikket med en lille skruetrækker til at presse modhagerne ind.
Derefter vikler du rød og sort ledning fra blæseren på henholdsvis gul og
rød ledning fra PSU-stikket og sætter gul og rød i stikket igen.

Giver nedsat støj (lydløs) og nedsat køling (men nok).

M.v.h.

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 04-05-02 01:25

> Se her:
>
> http://www.tweakup.dk/howto/5-7-12volt/1.htm
>
> Blæseren får 7 i stedet for 12 v.

Cool. Det vil jeg helt sikkert proeve. Tak for tippet.

\Niels

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 04-05-02 12:22

> Cool. Det vil jeg helt sikkert proeve. Tak for tippet.

Det var så lidt - god fornøjelse.