Hurra! Ny mc købt!
Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-05-02 21:47

Så lykkedes det - de første skridt til et nyt mc-køb blev taget ved at
deltage i en eBay-auktion.

Resultatet blev en Triumph Trophy '95 (årgangen før den grimme kåbe...). Nu
skal alle detaljer blot falde på plads, så som afhentning i Køln, vurdering,
syn mm., så regn med en masse spørgsmål fra mig i den nærmeste fremtid

Som første spørgsmål: Hvor i omegnen af København finder man bedst og
billigst et køretøj til leje, der kan bruges til at hente mc'en i? Jeg
forestiller mig en lukket varevogn, da sådan én kan køre hurtigere på
autobahn end en bil med trailer. Prisen må gerne være behersket...

--
Jørgen
CB 750 F '85

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 02-05-02 21:54

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Så lykkedes det - de første skridt til et nyt mc-køb blev taget ved at
> deltage i en eBay-auktion.

Orv, tillykke med den !!

Rent a wrech.. prøv kig på http://www.billigbilleje.dk/

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 02-05-02 21:55

> Rent a wrech.. prøv kig på http://www.billigbilleje.dk/

hov den danske side virker ikke.. hmm og der skulle selvfølgelig have stået
rent a wreck !

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-05-02 22:03

> Rent a wrech.. prøv kig på http://www.billigbilleje.dk/

Virker vist ikke så godt, når jeg trykker på deres links..
Jørgen, du kan også prøve www.lejetlig.dk. Kan du klare det på et døgn, så
skal du kun betale 350,- + brændstof. Det kan vist ikke gøres billigere. Jeg
ved bare ikke, om deres 'flyttelig' er store nok til dit formål, men det kan
du jo selv vurdere.

Det er absolut ikke luksus-biler, men det spurgte du jo heller ikke efter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-05-02 22:49

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> wrote in message
> [...]
Jeg
> ved bare ikke, om deres 'flyttelig' er store nok til dit formål, men det

Jeg har lige checkket deres betingelser: De skal have 1,50 kr for alle
kilometer over 100 (og der er vel ialt 1400 km på sådan en tur). Men jeg vil
have dem i tankerne, mens jeg leder lidt videre.

Det er ikke afgørende, hvilken kvalitet køretøjet har, men det skal
selvfølgeligt kunne holde til turen - og måske kan brændstofforbruget også
være interessant (et gammelt hakkebrædt, der kører 4 km/l, gør jo alt ialt
turen meget dyrere).

--
Jørgen
CB 750 F '85

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-05-02 23:38

www.lejetlig.dk - det var dog en "herlig" webside

Man kan leje:
Type 1:Personlig
Opel Kadett. Plads til fem passagerer samt bagage. Lille, økonomisk bil, der
kører ca. 14 km. på literen.

Type 2: Rummelig
Nissan Sunny stationcar, Mazda 323 stationcar og lign. Rummelig bil med
plads til fem passagerer samt bagage. Nogle vogne har tagbagagebærer.

Type 3: Flyttelig
Ford Transit. Økonomisk diesel-varevogn med plads til tre passagerer samt
hvad der kan være i lastrummet, der måler L:230 x B:175 x H:125.

Type 4: Liderlig
Mercedes. 300 diesel, den er god til den der vil skrue charmen op, eller for
dem der kører søndagsture.

Og for gør-det-selv bedemanden:
Type 5: Sørgelig
Ford Granada. Velholdt rustvogn med automatgear. Plads til to personer
foran. Vækker en del opsigt.

Hvor får folk det dog fra!
"Herre-lig"

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus, Denmark

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 03-05-02 13:17

-----------------------
> Type 5: Sørgelig
> Ford Granada. Velholdt rustvogn med automatgear. Plads til to personer
> foran. Vækker en del opsigt.
>
> Hvor får folk det dog fra!
> "Herre-lig"

Heheh... det kunne se pænt godt ud med mc'en bag i sådan en vogn! :)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-05-02 13:35

"Casper Hundebøl" <casperREMOVE@malerbutikken.dk> wrote in message
news:gavA8.12443> > Hvor får folk det dog fra!

> Heheh... det kunne se pænt godt ud med mc'en bag i sådan en vogn! :)

Ja, det må du nok sige

Men alt ialt virkede det faktisk billigere at leje en vogn andetsteds i en
lidt nyere model og med fri kilometer, så det har jeg nu gjort.

På den måde illustrerer jeg bedst, at jeg ikke har lig i lasten

--
Jørgen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-02 17:48

> Men alt ialt virkede det faktisk billigere at leje en vogn andetsteds i en
> lidt nyere model og med fri kilometer, så det har jeg nu gjort.
> På den måde illustrerer jeg bedst, at jeg ikke har lig i lasten

Der er nu også fri kilometer på denne:
-----------------------------------
Udlejningspriser for varevogne:
1 døgn: inkl. moms, forsikring og fri km pr. døgn...............350 kr pr.
døgn.
------------------------------

Men nu har du jo fundet en, så det kan være lige meget..

Jeg så for et par år siden nogle der kørte rundt i deres ligvogn, derfor kan
jeg huske dem.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-05-02 18:10

> Jeg så for et par år siden nogle der kørte rundt i deres ligvogn, derfor
kan
> jeg huske dem.

Det er skægt, at sådan et firma kan eksistere i årevis, uden at man hører om
det - og så en dag er der en notits i en avis eller en omtale i en tv- eller
radioudsendelse. Få dage efter har man et behov, der måske kan dækkes af
firmaet, man taler med folk omkring sig, og pludseligt virker det som om det
firma bare er en naturlig og meget tilstedeværende del af virkeligheden.
Altså fra 0 - 100 på et splitsekund, for nu at tale mc-sprog.

--
Jørgen (med dybe filosofiske panderynker)

Fra : Armand

Dato : 03-05-02 14:40

Casper Hundebøl <casperREMOVE@malerbutikken.dk> skrev i en

> -----------------------
> Heheh... det kunne se pænt godt ud med mc'en bag i sådan en vogn! :)

Det første år jeg kørte RR, var der et par typer der transporterede sig
rundt i en gammel Mercedes Ambulance, malet rød7sort og med teksten:
"FIMBULANCE" på siden

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 02-05-02 23:06

> [...]
vurdering,
> syn mm., så regn med en masse spørgsmål fra mig i den nærmeste fremtid

Tillykke mæ den

Kenneth

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 22:51

> [...]
> forestiller mig en lukket varevogn, da sådan én kan køre hurtigere på
> autobahn end en bil med trailer. Prisen må gerne være behersket...

Tillykke med Triumphen. Jeg har selv en gammel Honda og en 11 år gammel
Ford Transit. Jeg har lavet en rampe der passer til transitten når jeg kører
Hondaen ind i kassen. Meget praktisk når man er alene om opgaven, både ind
og ud klares lige let. Der er skruet beslag i vognbunden så jeg kan spænde
over stellet under sædet med en strop, ala færgerne. Endelig sætter jeg en
stor kile foran forhjulet. Når Hondaen først står på central ståfoden, med
strop over og kile foran, står den godt og solidt. Vær opmærksom på højde og
længde af varekassen. Mine spegle kan liiigge være i en lav transit. Du er
velkommen til at låne min rampe hvis du finder en egnet kassevogn. Min
transit er meget dyr i bensin og er ikke meget for så lang en tur .

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1976, ........Ford Transit 1991, bensinsluger (5-6
km pr. liter dyr dyr bensin)

---

Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-05-02 23:03

"Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
> Jeg har lavet en rampe der passer til transitten når jeg kører
> Hondaen ind i kassen.

Det lyder smart! Er det en transit med almindelig længde og højde?

> Vær opmærksom på højde og
> længde af varekassen. Mine spegle kan liiigge være i en lav transit.

Så anbefalingen må nok gå på en høj model? Hvis din Honda er et lige så
stort skrummel som min (ja, det er ikke pænt sagt, men den ér altså meget
stor med kåbe og det hele), så kan det jo fint være, at en mere almindeligt
bygget mc sagtens kan være i en lav model?

> Du er
> velkommen til at låne min rampe hvis du finder en egnet kassevogn.

Tusind tak, det vil jeg med al sandsynlighed meget gerne! Hvis biludlejeren
selv har noget lignende, vil jeg måske satse på dét, men ellers lyder det
bare rigtigt lækkert! Hvis det kan arrangeres med sælger og biludlejer,
kører jeg derned allerede i denne weekend.

--
Jørgen
Honda CB 750 F '85

Fra : Jørgen Winther

Dato : 02-05-02 23:06

> "Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
>
> Det lyder smart! Er det en transit med almindelig længde og højde?

Jeg ser lige i et print fra en website, at Trophyen har målene (L/B/H)
2152/760/1265 mm. Kan dét passe ind i en transit?

--
Jørgen

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 23:28

> "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> Jeg ser lige i et print fra en website, at Trophyen har målene (L/B/H)
> 2152/760/1265 mm. Kan dét passe ind i en transit?

Øhh, der fik du mig. Jeg har ikke målene såen lige her, men jeg mener at der
er mål hos en biludlejer. Jeg kigger lige efter.

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1976

---

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 23:34

> [...]
>
> Jeg ser lige i et print fra en website, at Trophyen har målene (L/B/H)
> 2152/760/1265 mm. Kan dét passe ind i en transit?

l b h 230-165-150 ford trasit
l b h 266-165-133 toyota hiace
l b h 249-178-155 peugeot boxer

iflg. http://www.europcar.dk

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1976

---

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 23:25

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> "Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
>
> Det lyder smart! Er det en transit med almindelig længde og højde?

En ganske normal kort lav transit.

> [...]
> stor med kåbe og det hele), så kan det jo fint være, at en mere
almindeligt
> bygget mc sagtens kan være i en lav model?

Min Honda er ganske nøgen, med ganske almindeligt standard styr og standard
spegle, men brug endelig et målebånd inden du kører til Køln.

> [...]
> bare rigtigt lækkert! Hvis det kan arrangeres med sælger og biludlejer,
> kører jeg derned allerede i denne weekend.

Kig efter om der kan fastgøres stropper ned ved gulvet. Hvis ikke, så lav
en stor plade der kan ligge på tværs under central benet og hjulene. En ca.
100-120 cm bred ville være passende. Læg stroppen under pladen og over
cyklen på noget fast, endelig ikke sadlen. Og så kilen foran, så går den
ikke nogen steder.
Når du har bilen ringer du bare på 28597769. Jeg er hjemme det meste af
weekenden.

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1976

---

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-05-02 08:26

Tillykke med den

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kim K

Dato : 03-05-02 09:08

> [...]
> forestiller mig en lukket varevogn, da sådan én kan køre hurtigere på
> autobahn end en bil med trailer. Prisen må gerne være behersket...

prøv http://dyt-dyt.dk/ har ikke selv erfaring med dem..
mvh Kim