Hvordan tilgår man styles vha javascript ?
Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 02-05-02 20:53

Hejsa NG

Jeg roder lidt rundt med javascript og CSS, og kunne godt tænke mig at vide
hvordan man vha
en javascript funktion ændre styles defineret med CCS, på et <span>
eksempelvis.

Jeg har lavet følgende der også virker:

<head>
<title> javascript </title>

<script language="Javascript">

function starts()
{
var color = randColor();
document.all.content.style.color = "rgb("+color+")";
}

function randColor()
{
var color = Array();

for(var i = 0; i <= 2; i++)
{
color[i] = Math.floor(Math.random() * 255);
}

return color[0] + "," + color[1] + "," + color[2];
}

</script>

</head>

Den kan skifte farve

Men hvad hvis jeg vil ændre f.eks baggrundsfarven ?
Jeg har forsøgt både med
document.all.content.style.background-color = "rgb(0,0,0)";
og
document.all.content.style.backgroundcolor = "rgb(0,0,0)";

men det virker ikke ?

Findes der en oversigt over hvordan de forskellige styles tilgås og
eksempelvis også
en oversigt over de forskellige objekter/funktioner man benytter ved dHTML,
såsom
getObjectById og innerHTML
De findes nemlig ikke i den javascript reference manual jeg har fundet på
tucows, eller
også er det blot mig der ikke kan finde dem ?
<http://html.tucows.com/programmer/jsobjects/index.html>

Håber I kan hjælpe, og I må futte mig hvis det er javascript gruppen jeg
høre til i, men det
er en blanding af CSS og javascript, så jeg smider det her, håber det er ok
:)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 02-05-02 21:02

FLOOOOT RONNI!!! Du er bare en PRUTHAT! :)

Det er sku da ikke så sent endnu ?

/Ronni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 21:28

<riwen@ofir.dk> wrote in message news:aas5eu$a2e$1@sunsite.dk...
> Men hvad hvis jeg vil ændre f.eks baggrundsfarven ?
> document.all.content.style.background-color = "rgb(0,0,0)";

Prøv med bgColor og lad være med at bruge document.all som er IE specifik,
brug istedet document.getElementById

> Findes der en oversigt over hvordan de forskellige styles tilgås og

Men bemærk at det varierer lidt fra browser til browser

> De findes nemlig ikke i den javascript reference manual jeg har fundet på

Det skyldes at det ikke er Javascript men DocumentObjectModel du leder efter

PS: Det hører nok mere hjemme i clientside end det hører hjemme her.
--
Jakob Andersen

Fra : find clausen

Dato : 02-05-02 23:05

On Thu, 2 May 2002 21:53:07 +0200, <riwen@ofir.dk> wrote:

> Hejsa NG

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad det specifikt er du vil,
men du kan hente forskellige stylesheets som jeg gør det her:

document.write('<link rel="STYLESHEET" type="text/css"
href="'+color+'.css">')

Se evt. ex. under info på mit site.

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 03-05-02 00:01

"find clausen" <noreply@nospam.com> wrote in message

> [...]
> men du kan hente forskellige stylesheets som jeg gør det her:
>
> document.write('<link rel="STYLESHEET" type="text/css"

Nej det var som Jakob skrev, men jeg fandt det allerede selv inden på
selvsamme side
jeg henviste til. Der var objektet Style, jeg havde bare ikke set ordenligt
efter.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk