Konvertering af DV til DivX!
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 02-05-02 20:48

Hej, hvordan skal jeg konvertere en DV (avi) til DivX?
- Normalt ville jeg bruge "VirtualDub", men den kan ikke se DV-codecs siger
den!
PS: Jeg køre WinXP pro
--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-02 21:50

"Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> wrote in message
> Hej, hvordan skal jeg konvertere en DV (avi) til DivX?
> - Normalt ville jeg bruge "VirtualDub", men den kan ikke se DV-codecs
> [...]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja er det ikke smadder irriterende med de ukurrente DV codecs?
Jeg ved ikke om nogen har en smart løsning.
Der fulgte sikkert noget software med til dit firewirekort. Video-et eller
andet. Der kan man konvertere til de forskellige formater. Hvis du bladrer
lidt i save-funktionerne under gem som avi, så vil du sikkert opdage at
divX-mulighederne ligger gemt her.
Det opdagede jeg til min store overraskelse med Ulead
VideoStudio-selvfølgelig en gammel version og selvfølgelig LE.

Prøv at tage filmen ind i PC-en ved hjælp af Moviemaker,
Så kan du lave den til WMV, det er nemt.

Hilsen
Jens

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 02-05-02 23:50

> [...]
> Hej, hvordan skal jeg konvertere en DV (avi) til DivX?
> - Normalt ville jeg bruge "VirtualDub", men den kan ikke se DV-codecs

Hvis du kører med Premiere, kan du eksportere den direkte til DivX
(ihvertfald med DivX5 Bundle)

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 03-05-02 23:58

Når jeg gør det bliver kvaliteten bare ekstremt hakkende, så det har jeg
opgivet igen.
VH
Jakob

Fra : DocBill