[D5] AVI player
Fra : Hauge

Dato : 05-02-01 23:03

Hejsa

Jeg har rodet med at lave en i første omgang meget simpel AVI player i D5.

Når filen afspilles i Windows Mediaplayer kører den som den skal, altså uden
hak af nogen art.
Men kører jeg den via Mediaplayer i Delphi, hakker den, og bruger er masse
resurcer, hvorfor mon det? Er det noget med overlay at gøre?
Er det ikke muligt at bruge M$ player bagved Delphi, således at jeg i
princippet åbner M$ inde i et vindue i mit program?

Mvh Hauge

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 05-02-01 23:25

Just as I expected, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> came up with this:

> [...]
>Er det ikke muligt at bruge M$ player bagved Delphi, således at jeg i
>princippet åbner M$ inde i et vindue i mit program?

Prøv at gå ind i Components -> Import ActiveX component og find noget
i stil med en MS Mediaplayer kontrol og installer den. Muligvis skal
du først prøve at slippe af med Delphis kontrol, eller også skal du
rette til i de .pas filer som Delphi genererer. Efter mine erfaringer
så kommer den importerede kontrol nemlig også til at hedde
TMediaplayer, men dengang havde jeg v. 6.4 af MP, jeg ved ikke om det
er ændret med v. 7...

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Hauge

Dato : 07-02-01 02:47

Hejsa

"Niels (niLLer)" <nmartin@ispam.com> wrote in message
> [...]
> så kommer den importerede kontrol nemlig også til at hedde
> TMediaplayer, men dengang havde jeg v. 6.4 af MP, jeg ved ikke om det

Jeg må indrømme at alle de komponenter vedr. M$ media, kunne jeg ikke få til
at virke, men skidt med det lige nu.

Jeg kom til at se, at på den måde jeg havde lavet det på, så kørte det som
det skulle når jeg havde musen oven over billedet, i samme øjeblik jeg
flyttede musen uden for selve billedet, kørte det _meget_ langsomt. Altså
som om at prioriteringen af opdateringen af billedet fra AVI'en ikke var ret
høj når jeg ikke var på billedet. Hvordan pokker kommer jeg udover det
problem?

Mvh Hauge