Nylægning af indkørsel og terrasse
Fra : René Rasch

Dato : 02-05-02 19:26

Hejsa,

Jeg vil gerne vide, hvad jeg minimum skal bestille af grus til lægning af 21
m2 indkørsel, samt 25 m2 terasse ?

Jeg regner med 15 cm. stabilgrus (46m2 * 0,15m = ca. 7 m3)
4 cm afretningsgrus (46m2 * 0,04m = ca. 2 m3)

Hvor meget synker stabilgruset efter at være blevet stampet af
pladevibrator?

På forhånd tak
René

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-02 19:38

> Jeg regner med 15 cm. stabilgrus (46m2 * 0,15m = ca. 7 m3)
> 4 cm afretningsgrus (46m2 * 0,04m = ca. 2 m3)

Jeg tror faktisk de brugte mere afretningsgrus på vores terrasse - 10 cm.

> Hvor meget synker stabilgruset efter at være blevet stampet af
> pladevibrator?

Du skal have 15 cm når det er stampet.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-05-02 20:28

On Thu, 2 May 2002 20:25:33 +0200, "René Rasch" <rene@rasch.as> wrote:

>Jeg vil gerne vide, hvad jeg minimum skal bestille af grus til lægning af 21
>m2 indkørsel, samt 25 m2 terasse ?
>
>Jeg regner med 15 cm. stabilgrus (46m2 * 0,15m = ca. 7 m3)
>4 cm afretningsgrus (46m2 * 0,04m = ca. 2 m3)

Det er rigtig nok ideelt med kun 4 cm til afretning - i praksis er det
bare meget svært at holde sig til så lidt. Jeg ville i hvert fald nok
regne med mindst 1 m3 mere.

>Hvor meget synker stabilgruset efter at være blevet stampet af
>pladevibrator?

Det gør det ikke. Men grunden nedenunder kan måske synke. Jeg ville i
hvert fald selv lige køre jorden over med pladevibratoren inden jeg
kørte stabilgrus på. Bare lige for en sikkerheds skyld.

http://www.gartneriet.dk